مدیرکل گمرک بوشهر گفت: ارزش کالا‌های صادراتی از گمرکات استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به زمان مشابه پارسال افزایش ۷۷ درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بهروز قره بیگی ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر در نشست با رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: در بهار امسال تراز تجارت در استان بوشهر از رشد بسیار خوبی داشت به گونه‌ای که ارزش صادرات با احتساب میعانات گازی استان با ۷۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال به دو میلیارد و ۹۸ میلیون و ۵۳۵ هزار دلار رسید.

او افزود: از نظر میزان هم در بهار امسال ۶ میلیون ۴۷۱ هزار تن کالا  از گمرکات استان بوشهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۱۳ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر ادامه داد: بیشترین میزان صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر به کشور‌های چین، امارات، پاکستان، هند، ترکیه، برزیل، آفریقای جنوبی، تایوان و قطر صورت گرفته است.

قره بیگی عنوان کرد: همچنین در فصل بهار امسال، ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۱۷ میلیون و ۵۵۵ هزار دلار از گمرکات استان بوشهر ترخیص و وارد کشور شده است.

او به افزایش ۴۲ درصدی درآمد‌های وصولی دولت از طریق گمرکات استان بوشهر اشاره کرد و افزود: همواره در کنار رعایت قوانین و مقررات گمرکی سعی شده در چارچوب این قوانین حقوق مردم مرزدار و نجیب استان ضایع نشود.


بیشتر بخوانید


ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر سیاست کلان گمرک را حمایت از تولید در راستای تقویت صادرات عنوان کرد و ادامه داد: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب، گمرک سعی دارد با اختصاص تسهیلات گوناگون از فعالان تولیدی و تجاری به ویژه تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت کند.

قره بیگی از همکاری رئیس کل دادگستری و سایر مسئولین قضائی و بازرسی استان با گمرک در راستای تسهیل در فرآیند‌های گمرکی و برطرف کردن موانع و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده، قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز گفت: ایجاد روحیه همدلی و همکاری و تسهیل امور در حوزه تجارت استان به طور قطع موجب تقویت اقتصاد، رونق تولید و افزایش اشتغال خواهد شد.

علی جمادی با تاکید براینکه در این مسیر تمامی نهاد‌های مربوط به تجارت باید بیشترین همکاری را با گمرک داشته باشند، بیان کرد: در همین زمینه دادگستری خود را یار و یاور گمرک می‌داند و خود را موظف می‌داند در اموری که موجب تقویت اقتصاد و رونق تولید می‌شود مشارکت، همکاری و همیاری داشته باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.