مجوز رویه ترانزیت خارجی برای گمرک دیر صادر شد

گمرک جمهوری اسلامی ایران مجوز رویه گمرکی «ترانزیت خارجی» برای گمرک دیر صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بهروز قره بیگی ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت اموراقتصادی و دارایی در استان بوشهر که به میزبانی گمرک بوشهر برگزار شد، بیان کرد: رویه ترانزیت خارجی در گمرک مربوط به کالا‌هایی است که از مبدایی در خارج از کشور به مقصدی در خارج از کشور می‌رود و فقط از خاک کشور ثالث عبور می‌کند.

او افزود: با توجه به افزایش میزان صادرات و ترانزیت از بندر دیر، در گذشته مجوز رویه گمرکی «کارنه تیر» برای این بندر صادر شده بود که با درخواست فعالان اقتصادی و افزایش میزان ترانزیت کالا با پیگیری ستاد گمرکات استان بوشهر، مجوز رویه گمرکی «ترانزیت خارجی» نیز برای این بندر صادر شد.

مدیرکل گمرک بوشهر ادامه داد:دریافت این مجوز علاوه بر ارز آوری و تسهیل در بازرگانی موجب کاهش هزینه‌ها و توسعه اشتغال پایدار و همچنین رونق تولید در این منطقه می‌شود.

قره بیگی با بیان اینکه متقاضیان ترانزیت خارجی از این پس نیازی نیست به گمرک بوشهر مراجعه کنند، بیان کرد: فعالان اقتصادی و متقاضیان ترانزیت خارجی می‌توانند از هر مرز ورودی کشور به صورت مستقیم برای ترانزیت کالای خود از طریق گمرک بندر دیر اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


او گفت: بیشترین درخواست برای ترانزیت کالا از گمرک دیر مربوط به کشور‌های آسیای میانه، کشور‌های اروپایی و ترکیه است که می‌خواهند کالاها را به کشور‌های حوزه خلیج فارس ترانزیت کنند.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر افزود: در کنار تلاش این ستاد برای دریافت مجوز ترانزیت خارجی به بندر دیر، تجهیز زیرساخت‌های ارتباطی و نیروی انسانی مورد نیاز در گمرک دیر نیز در نظر گرفته شده است.

قره بیگی بیان کرد: همچنین با چشم اندازی که برای بندر دیر پیش بینی شده است پیگیر مجوز انبار اختصاصی تحت کلید گمرک و رویه گمرکی «کران بری» برای این بندر هستیم که امیدواریم پس از طی مراحل مطالعات تخصصی مجوز آن‌ها نیز صادر شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.