معاون درمان و پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: ۵۱۳ جانباز شیمیایی استان در برابر کرونا واکسینه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،نسرین شعبانیان,معاون درمان و پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان اظهار داشت:اکنون در بیشتر شهرستان‌های استان، واکسیناسیون جانبازان شیمیایی با شدت خفیف در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه جانبازان شیمیایی همدان از ناحیه ریه، چشم و پوست دچار آسیب دیدگی هستند ادامه داد: از ۵۱۳ جانباز شیمیایی استان همدان، تعداد ۹۰ نفر از نظر  عوارض شیمیایی در سطح متوسط، ۱۶ نفر در سطح شدید و ۴۰۷ نفر در سطح خفیف قرار دارند.

معاون درمان و پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان از واکسیناسیون جانبازان همدانی در ابتدای زمان تزریق واکسن کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و اظهار داشت: در مرحله نخست واکسیناسیون عمومی تعداد ۲۴۷ نفر، در مرحله دوم ۷۶۷ نفر و در مرحله سوم ۴۹۴ نفر از کل جانبازان استان همدان واکسینه شدند.

شعبانیان گفت: واکسیناسیون جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد در استان همدان انجام شده و جانبازان ۳۵ تا ۴۹ درصد نیز به تدریج انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه رزمندگان استان همدان از روز‌های آغازین جنگ در عملیات‌ها و میادین جنگی حضور داشتند و قربانی سلاح‌های شیمیایی شدند عنوان کرد: این تعداد جانباز شیمیایی که در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید در سه رده شدید، متوسط و خفیف شناسایی و تقسیم بندی شدند، هر یک با توجه به وضعیتشان امکانات و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

معاون درمان و پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با تاکید بر لزوم ارج نهادن به فرهنگ والای ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های جوان اظهار داشت: جانبازان شیمیایی نماد مقاومت و ایستادگی در برابر خونخواری استکبار جهانی و ایادی آن و خانواده هایشان نیز الگو و جلوه‌ای از ایثار و فداکاری هستند.

شعبانیان تصریح کرد: بیمه دی در پرداخت اسناد هزینه‌ای جانبازان شیمیایی و اختصاص اتاق خصوصی برای این افراد توافق نامه ای با بنیاد شهید امضا کرده است.

استان همدان نزدیک به هشت هزار شهید، بیش از ۲۷ هزار جانباز و حدود هزار آزاده در دوران دفاع مقدس، تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.