رقابت داوطلبان کنکور سراسری در گروه زبان‌های خارجی از ساعت هشت صبح روز شنبه همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سجاد دادفر مسئول حفاظت آزمون کنکور سراسری در استان کرمانشاه با اعلام اینکه امسال ۴۳ هزار و ۹۶۸ داوطلب کنکور در استان با هم به رقابت پرداختند، گفت : امروز شنبه و در آخرین روز از آزمون کنکور سراسری حدود چهار هزار و ۶۱۶ داوطلب در رشته گروه زبان‌های خارجی با هم به رقابت می‌پردازند.

او با بیان اینکه آمار داوطلبان امسال در مجموع هزار نفر نسبت به پارسال کاهش داشته است، گفت : ۱۰.۵ درصد از مجموع داوطلبان امسال معادل حدود چهار هزار و ۶۱۶ داوطلب در گروه زبان‌های خارجی با هم به رقابت می‌پردازند.

او با بیان اینکه امسال ۵۳.۳۲ درصد دواطلبان متعلق به گروه تجربی هستند که نسبت به پارسال با ۵۶.۹۴ درصد روند کاهشی این گروه را نشان می‌دهد، افزود: رشته علوم تجربی با ۲۳ هزار و ۴۴۴ داوطلب بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

دادفر این موضوع را نشان دهنده حرکت جامعه به سمت توزیع متناسب رشته‌ها بر اساس استعداد و علاقه دواطلبان دانست و ادامه داد: علوم انسانی با ۲۵.۵۵ درصد رتبه دوم داوطلبان کنکور را در استان دارد.

او افزود: گروه ریاضی با ۵.۹ درصد و هنر با ۴.۷۳ درصد رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

او آمار پارسال گروه ریاضی را ۶.۸۲ درصد اعلام کرد و گفت: متاسفانه هر سال شاهد کاهش دواطلبان گروه ریاضی هستیم و این موضوع یک زنگ خطر جدی است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.