مشاور تحصیلی گفت : خانواده‌ها برای مدیریت اضطراب کنکوری‌ها باید محیط خانه را در چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری از هر نوع تنش دور نگه دارند تا کنکوری‌ها این روز‌ها را با آرامش بیشتری سپری کنند .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادی جهانگیر مرادی مشاور تحصیلی با اشاره به بالا گرفتن اضطراب کنکور در بین برخی از داوطلبان آزمون سراسری با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور، گفت : خانواده‌ها برای مدیریت اضطراب کنکوری‌ها باید محیط خانه را در چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری از هر نوع تنش دور نگه دارند تا کنکوری‌ها این روز‌ها را با آرامش بیشتری سپری کنند.

او با بیان اینکه قبولی در کنکور سراسری تنها یکی از راه‌های موفقیت فرد در زندگی است، گفت : خانواده‌ها یادشان باشد نتیجه مطلوب نگرفتن در کنکور پایان راه موفقیت نیست و ممکن است فرزندشان بتواند در جا‌های دیگری موفق‌تر عمل کند، لذا توصیه می‌شود در این روز‌های باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری به فرزندان خود روحیه بدهند و آن‌ها را از اضطراب دور کنند.

این مشاور تحصیلی با تاکید بر اینکه داوطلبان در این چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون نمی‌توانند تاثیر زیادی در نتیجه نهایی آزمون خود ایجاد کنند، افزود: توصیه می‌شود در این روز‌های پایانی داوطلبان آموخته‌های خود را مرور کرده و به تست زنی بپردازند.

مرادی سپس با توصیه به داوطلبان آزمون سراسری به پاسخگویی به سوالات کنکور سال‌های قبل در روز‌های باقیمانده، افزود: داوطلبان می‌توانند در فضایی شبیه آزمون سراسری به سوالات پاسخ داده و خود را برای شرکت در کنکور سراسری آماده کنند.

مرادی ادامه داد: توصیه می‌شود کنکوری‌ها در این چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون برنامه خواب خود را تنظیم کنند تا سر جلسه آزمون احساس خواب آلودگی نداشته باشند.

مرادی از داوطلبان خواست تا در روز برگزاری آزمون حتما سوالات را به دقت مطالعه کرده تا دچار اشتباه در پاسخگویی نشوند و پاسخگویی به سوالات را از سوالات آسان شروع کرده و سوالات سخت را علامت گذاری کنند تا اگر در انتها فرصت داشتند، به آن سوالات پاسخ دهند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.