نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: رقابت ۱۳ هزار و ۷۵۲ داوطلب ورود به دانشگاه ها در گروه زبان‌های خارجی، روز شنبه همزمان با سراسر کشور، در ۲۹ حوزه امتحانی و ۲۶ شهرستان خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد ایزدیار نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: رقابت ۱۳ هزار و ۷۵۲ داوطلب ورود به دانشگاه ها در گروه زبان‌های خارجی، روز شنبه همزمان با سراسر کشور، در ۲۹ حوزه امتحانی و ۲۶ شهرستان خراسان رضوی آغاز شد؛ از این تعداد شرکت کننده، هشت هزار و ۵۹۹ نفر زن و پنج هزار و ۱۵۳ تن مرد هستند.

او افزود: کمترین تعداد شرکت کنندگان در این آزمون مربوط به حوزه امتحانی آموزش و پرورش میان جلگه با ۲۰ شرکت کننده است که ۱۲ نفر آن‌ها زن و ۸ نفر مرد هستند.


بیشتر بخوانید



مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: از یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۸۱۸ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها در ۶۱۰ حوزه امتحانی کشور، که در چهار روز به رقابت پرداختند، سهم استان خراسان رضوی ۱۰۵ هزار و ۵۶۱ داوطلب در ۳۹ حوزه امتحانی بود.

ایزدیار بیان کرد: دفترچه سوالات این آزمون‌ها بر پایه نظام آموزشی ۶، ۳، ۳، تنظیم شده و داوطلبان باید به تمام سوالات پاسخ دهند.

او تصریح کرد: بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه آزمون ورودی دانشگاه‌ها در دهه اول مردادماه اعلام می‌شود، همچنین زمان انتخاب رشته نیمه دوم مردادماه تعیین شده و نتایج نهایی هفته اول شهریورماه مشخص می‌شود.


انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.