ملانوری گفت: با اقدامات خوبی که در اراضی پادگان بیرجند صورت گرفته، مردم به زودی شاهد تحولات خوبی در این منطقه خواهند بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری در جریان بازدید میدانی از اراضی پادگان گفت: تعیین تکلیف زمین‌های ارتش از موضوعاتی است که طی سال‌های اخیر، به عنوان مطالبه مردم و رسانه‌ها مطرح شده است.

او افزود: تعیین تکلیف این اراضی، نیازمند به بررسی‌های تخصصی و فنی داشت که در جایگاه خود مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

ملانوری عنوان کرد: برای رفع این مشکل کمیسیون ماده ۵ تشکیل شد و همکاری و تعاملاتی بین دستگاه‌های متولی، ارتش، شهرداری، شورای شهر، فرمانداری و استانداری صورت گرفت و طی نشست‌های متعددی که در این ایام اخیر برگزار و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان، تصریح کرد: تعیین تکلیف فضا‌های موجود و کاربری‌های املاک چه آن‌هایی که به عنوان فضای عمومی به شهرداری تحویل می‌شود، چه بخشی که برای کاربری‌های مسکونی و اداری در اختیار ارتش قرار می‌گیرد و چه آن قسمتی که برای تأمین تأسیسات شهری و خدماتی به حوزه راه و شهرسازی تحویل می‌شود، مهمترین مصوبه کمیسیون ماده ۵ بود.

او تأکید کرد: در قالب این تصمیمات فنی و مهندسی، اقداماتی شروع شده، شورای شهر و شهرداری ورود کرده اند و کار به خوبی در حال انجام است.

ملانوری بیان کرد: حوزه‌های دیگر نیز اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده اند.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که مکانی که الان در آن ایستادیم، فضای سبز است، اظهار کرد: اقدامات زیرساختی لازم در این مکان، در حال انجام است و بنا به قول شهردار، به زودی روشنایی و فضای سبز ایجاد می‌شود.

او ادامه داد: با اقداماتی که انجام شده، این مکان به عنوان یک مرکز تفریحی و فضای سبز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

ملانوری گفت: ارتش نیز در اراضی در اختیار خود، چندین واحد مسکونی سازمانی احداث می‌کند، این اقدام ارتش به امنیت شهر، استان و کشور کمک می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: اداره کل راه و شهرسازی نیز در بخش در اختیار خود، اقداماتی در مسیر توسعه استان صورت خواهد داد.

او با بیان این که کار در حال انجام است، اما هنوز نواقص فنی، تخصصی و اداری وجود دارد، افزود: بازدید امروز ما برای همین بود که شرایط و کار‌های انجام شده را از نزدیک ببینیم و مشکلاتش را حل کنیم.

ملانوری تصریح کرد: روند کار خوب است و امیدواریم به زودی مردم نتیجه اقدامات را ببیند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: بنا به برنامه ریزی‌های شهرداری، فضای سبز تعبیه شده در این مکان تا شهریور ماه تمام می‌شود و تجهیزات روشنایی هم هفته آینده نصب خواهند شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار