امروز در سومین روز کنکور سراسری هشت هزار و ۵۳۷ داوطلب تجربی با هم رقابت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، هشت هزار و ۵۳۷هرمزگانی در گروه علوم تجربی کنکور سراسری از ساعت ۸ صبح امروز همزمان با سراسر کشور با هم به رقابت پرداختند.

محمدرضا سمتی، نماینده سازمان سنجش در هرمزگان ۹ هزار و ۶۶۲ نفر از داوطلبان هرمزگانی در گروه علوم انسانی و سه هزار و چهارصد داوطلب رشته ریاضی کنکور سراسری هم دیروز با هم به رقابت پرداختند.

سمتی گفت:در آخرین روز کنکور هم روز شنبه ۱۲ تیرماه کنکور گروه آزمایشی زبان با دو هزار و ۷۱۱ داوطلب برگزار می‌شود.

نماینده سازمان سنجش در هرمزگان افزود: امسال در مجموع ۲۶ هزار و ۷۷۰ داوطلب از هرمزگان در بزرگترین آزمون علمی کشور با هم رقابت می‌کنند.

سمتی با بیان اینکه آزمون امسال در ۱۳ شهرستان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود؛ افزود: از مجموع داوطلبان، ۶۵ درصد خانم و ۳۵ درصد مرد هستند.

او گفت: فاصله۱۸۰ سانتی متری داوطلبان از چهار طرف، توزیع بسته بهداشتی (ماسک و دستکش و پد الکلی) بین شرکت کنندگان و حضور کارشناسان بهداشتی در محل آزمون از شیوه نامه‌های بهداشتی در برگزاری آزمون سراسری است.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه هرمزگان، گروه آزمایشی علوم انسانی با ۹ هزار و ۶۶۲ نفر بیشترین تعداد و گروه آزمایشی هنر با دو هزار و ۳۷۳ نفر کمترین تعداد شرکت کنندگان در آزمون سراسری هستند.

برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌های عالی از چهارشنبه ۹ تیر آغاز شده و تا شنبه ۱۲ تیر به مدت چهار روز در ۵ گروه آموزشی علوم تجربی، علوم ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی ادامه دارد.

انتها خبر / ز

برچسب ها: کنکور سراسری ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.