نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه رشت گفت: متولیان آب استان در کنار شالیکاران حضور داشته باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در بخش‌هایی از خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلای امام خمینی (ره) این شهر به وضعیت آب کشاورزی در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: کشاورزان آب برای کشت ندارند و شالیزار‌ها خشک است.

او با اشاره به فراخوانی متولیان آب گیلان از زمستان سال گذشته در راستای تمهیدات لازم برای تأمین آب کشاورزی در سال زراعی جدید افزود: متولیان آب باید حق را به کشاورزان بدهند و خود را مقصر بدانند.

امام جمعه رشت به تأمین بخشی از آب کشاورزی توسط آب بندان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: بعضی آب بندان‌ها را به تولیدکنندگان اجاره دادند و هنوز برخی آب بندان‌ها لایروبی نشدند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه هزینه تولید محصول برنج برای کشاورز سنگین است، اظهار داشت: کشاورزی گیلان تک محصولی است و توصیه می‌کنم متولیان آب استان در کنار شالیکاران حضور داشته باشند و نیرو‌های خود را در کنار کشاورزان بگمارند.

او به سد‌های ناتمام دیورش و شفارود در گیلان اشاره و تصریح کرد: امیدوارم دولت جدید در اتمام سد‌های نیمه تمام استان تسریع داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.