امید رضایی رئیس مرکز آموزشی و درمانی روانپزشکی رازی، وابسته به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در گفتوگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در ایام کرونا، مثل همه بیمارستانها این پاندمی، گریبانگیر ما هم شد، اظهار کرد: با بضاعت اندکی که از روزهای اول داشتیم، سیاستگذاریهای خوبی توسط مدیران و مسئولان بیمارستان و حمایت دانشگاه علوم پزشکی، صورت گرفت؛ به نحوی که از همان ابتدای کار از بیماران، تستهای مختلفی گرفته میشود تا چنانچه بیمار، علامتی از کرونا دارد وارد بخشهای بیمارستان نشود.
او ادامه داد: از همان ابتدای پاندمی کووید، بخش بزرگی با ظرفیت حدود ۸۰ بیمار، به بیمارانی اختصاص داده شد که علائم مشکوک به کرونا داشتند. در این بخش، بیماران علاوه بر درمان مخصوص بیماری روحی و روانی خود، توسط متخصصان داخلی و عفونی که در بیمارستان بودند، درمان شده و بعد از آنکه تستهای بیمار منفی میشد، بیمار از آن بخش خارج و به بخشهای دیگر منتقل میشد تا ادامه درمان را انجام دهد و در صورت لزوم، مراقبتهای پس از کرونا را دریافت کند.
رئیس مرکز آموزشی و درمانی روانپزشکی رازی بیان کرد: برخی از بیماران مبتلا به کرونا پس از بهبودی، دچار اضطراب و نگرانی شدید میشدند، زیرا مدام فکر میکردند که دچار بیماری پیچیده و خطرناکی شده اند؛ از سوی دیگر به شدت نگران بودند که مبادا عزیزانشان مبتلا شوند و همین جا بود که کم کم این ایده به وجود آمد که میتوانیم بیمارانی را که پس از ابتلا به کرونا، دچار علائم روانی شده اند و نیاز به دریافت خدمات روان دارند، پوشش دهیم.
رضایی افزود: کم کم سیستم درمانگاهی، پذیرش و اورژانس بیمارستان رازی، کارآمدتر شد و پرسنل ما برای سرویس دهی سرپایی به بیمارانی که پس از ابتلا به کووید افسرده و مضطرب بودند، آگاهتر شدند و پس از گذشت یک سال ونیم از پاندمی کرونا تجربه بسیار خوبی در مورد درمان بیماران دچار مشکلات روانی و مبتلا به کرونا داریم.
رئیس مرکز آموزشی و درمانی روانپزشکی رازی گفت: سیستم درمانی ما کارآمد شده است و در کنار متخصصان ثابت بیمارستان مثل روانپزشک و متخصص داخلی و اعصاب و روان، با ایجاد بخش اختصاصی پست کووید، متخصص عفونی و بیهوشی و ریه نیز به مجموعه اضافه شدند و یک بخش کامل با تجهیزات لازم را داریم و از همین طریق اعلام میکنم که بیمارستان روانپزشکی رازی، آماده خدمات رسانی به بیمارانی است که پس از ابتلا به کرونا دچار مشکلات عصبی یا اختلالات روانی شده اند.
او بیان کرد: در این بیمارستان چند ماه است که خدمات توانبخشی از راه دور هم ارائه میشود و کسانی که نمیتوانند حضوری به بیمارستان مراجعه کنند، میتوانند از طریق ارتباط مجازی با مجموعه بیمارستان، به صورت غیرحضوری، راهنماییها و خدمات درمانی عصبی روانی را دریافت کنند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام /