رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نسبت به شروع موج پنجم کرونا، در استان هشدار داد.

دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار ‎ ‎گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: در موج چهارم کرونا به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت ها در سطح استان نسبت به موج سوم وضعیت بهتری داشتیم.

او گفت استفاده از ماسک در آذربایجان غربی به ۵۳ درصد کاهش یافته است و از نظر فاصله گذاری هم در سطح کشور جز سه استان آخر کشور هستیم.

آقازاده از شروع موج پنجم کرونا در استان از هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به عادی انگاری‌ها، عدم استفاده مردم از ماسک، برگزاری تجمعات و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، متاسفانه از هفته آینده این موج در استان شروع خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر در  تعدادی از بیمارستان‌های استان با افزایش بستری‌ها روبرو هستیم و قطعاً با موج پنجم کرونا روبرو خواهیم شد.

او همچنین گفت: ویروس دلتا هم از جنوب کشور به شمال وارد شده و با این وضعیتی که داریم باید خود را برای مقابله با موج پنجم آماده کرده و نباید در مقابل این بیماری هرگز خسته شویم و مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و استفاده از ماسک را در اولویت قرار دهند.

دکتر آقازاده همچنین از واکسیناسیون ۸۵ درصد از افراد بالای ۷۰ سال در استان خبر داد و افزود: همه مراکز تجمیعی ما برای واکسیناسیون جامعه هدف در آمادگی کامل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد:  در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت کمترین آمار واکسیناسیون جامعه هدف را داریم که انتظار می‌رود مردم همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.