مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون‌بن‌علی گفت: آمفی‌تئاتر روباز عینالی تبریز به مساحت ۷ هزار مترمربع و با گنجایش اسمی ۳ هزار نفر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،فیروزیان مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون‌بن‌علی گفت: مجموعه گردشگری عینالی ظرفیت مهمی در جهت توسعه فرهنگی کهن‌شهر تبریز به شمار می‌رود که از سوی شهرداری تبریز با ۸۰ میلیارد ریال هزینه احداث شده است.

فیروزیان با بیان اینکه بزرگترین پایگاه امداد و نجات کشور در آینده نزدیک در مجموعه گردشگری عینالی افتتاح می‌شود، اظهار کرد: امروز بعد از ۴۰ ماه تلاش بی‌وقفه این آمفی‌تئاتر به بهره‌برداری رسید و در کنار آن ۶.۵ کیلومتر از پارک پیوند تا ایستگاه دوم تله‌کابین عینالی نیز افتتاح شد.

او گفت: پارکینگ شماره ۶ عینالی نیز افتتاح شده و پارکینگ هفت نیز با ظرفیت یک هزار خودرو به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و در آینده نزدیک برای پاسخگویی به نیاز شهروندان به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون‌بن‌علی اضافه کرد: رمپ پارکینگ عینالی به اتوبان پاسداران، باغ پرندگان شمال غرب کشور و حسینیه مدافعان حرم نیز در این مجموعه به بهره‌برداری رسیده است.

فیروزیان با بیان اینکه در بودجه امسال ۱۹.۵ میلیارد تومان برای اتصال پارک ربع رشیدی به دریاچه داغ‌گلی عینالی اختصاص یافته است ادامه داد: ۴۷۰ زن سرپرست خانوار تولیدات فرهنگی خود را در نگارخانه عینالی به فروش می‌رسانند.

تفرجگاه کوهستانی عینالی با ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار وسعت در شمال شهر تبریز واقع شده است و بزرگترین تفرجگاه کوهستانی کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.