مدیر مرکز کنترل ترافیک هوشمند شهرداری قم از اجرای طرح هوشمندسازی در چهارراه معصومیه قم خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،علیرضا کنگرانی،مدیر مرکز کنترل ترافیک هوشمند شهرداری قم با بیان این که در اجرای طرح هوشمندسازی چهارراه معصومیه علاوه بر انجام مطالعات قبل و بعد طرح، برداشت‌های مختلف میدانی صورت گرفته است، گفت: نصب سنسور‌های هوشمند نیز سبب تشخیص عبور و مرور‌ها شده به‌طوری‌که با تشخیص عبور و مرور عابران پیاده تنظیم تغییر رنگ چراغ‌ها و زمان حرکت خودرو‌ها اتفاق می‌افتد.


او افزود: با محاسبات صورت گرفته سالانه ۵۳۰ هزار لیتر بنزین کمتری در چهارراه معصومیه مصرف می‌شود که معادل ریالی آن براساس بنزین سه هزار تومان، صرفه جویی سالانه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی را به همراه داشته و از لحاظ محیط زیستی نیز ۱۸ تن کربن کمتر به محیط زیست وارد می‌شود.


کنگرانی عنوان کرد: با اجرای طرح هوشمندسازی چهاراره ها، در ساعت اوج ترافیک حداکثر ۴۵ ثانیه و در ساعت غیراوج حداقل ۲۵ ثانیه رنگ چراغ‌ها تغییر می‌کند.


مدیرکل مرکز کنترل ترافیک هوشمند شهرداری قم با بیان این که اجرای طرح هوشمند سازی چهارراه معصومیه تیرماه امسال اجرا شد، گفت: قرار است تا پایان زمستان، ۹ چهارراه دیگر نیز هوشمندسازی شود و با توجه به ارزش افزوده این طرح اگر اعتبار بیشتری اختصاص یابد چهارراه‌های بیشتری هوشمندسازی می‌شوند. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار