مدیر کل بهزیستی گیلان، از پرداخت وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی به بهبود یافتگان اعتیاد خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر مراسم قدردانی و صیانت از ۱۰ بهبود یافته اقامتی اعتیاد در رشت برگزار شد.

حسین نحوی نژاد، مدیرکل بهزیستی گیلان در آیین تجلیل از درمانگران نمونه مراکز اقامتی معتادان مواد مخدر گفت: درمانگران در مراکز ترک اعتیاد با تلاش شبانه روزی در صدد کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتیاد و نجات معتادان هستند.

او با بیان اینکه در سال گذشته برای اشتغالزایی ۵۰۰ بهبود یافته ۱۹ میلیارد تومان هزینه شده افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۴۰ درصد افزایش داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه ۵۰ مراکز اقامتی معتادان در استان وجود دارد افزود: این تعداد مراکز بوسیله بهبود یافتگان راه اندازی شده است.

حسین نحوی نژاد اعطای زمین، تسهیل در پروانه ساخت وساز، پرداخت تسهیلات کم بهره را از حمایت‌های این سازمان به افرادی که می‌خواهند از شر این آسیب اجتماعی رها شوند اعلام کرد.

او با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد تنها به مراکز درمانی ختم نمی‌شود گفت: باید متولیان فرهنگی و اجتماعی برای مقابله با معضلات اعتیاد همراه و همگام با این مراکز باشند و بستر را برای زندگی و اشتغال افراد نجات یافته از اعتیاد فراهم کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان تصریح کرد: هدف این اقامتگاه‌ها حفظ کرامت و رعایت موازین در درمان افراد معتاد است تا علاوه بر درمان جسم و روان مشکلات اجتماعی آن‌ها از جمله اشتغال رفع شود.


انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.