بهزیستی خراسان رضوی در سال ۹۹ هفت طرح پژوهشی اجتماعی و کاربردی را قطعی نموده و قرارداد‌های انجام آن‌ها را با دانشگاه دولتی و غیر دولتی، نهایی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد غفاری‌زاده مسئول واحد پژوهش بهزیستی خراسان رضوی گفت: به خاطر مشکلات اقتصادی سال‌های اخیر در دولت، اعتبارات پژوهشی، رشد کافی نداشته و لذا محققین اقبال چندانی برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی ندارند.

او افزود: خوشبختانه ما محققینی داریم که اصلا نگاه‌شان مادی نیست و صرف مسائل انسانی و اهمیتی که به جمعیت هدف بهزیستی می‌دهند کار می‌کنند و به همین جهت، این ۷ پروژه مجموعا با ۱۶۷ میلیون تومان قرار داد بسته شده است.

مسئول واحد پژوهش بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: با رایزنی و تعامل مناسبی که با گروه‌های پژوهشی دانشگاه‌ها داشتیم هفت پژوهش در دستور کار قرار گرفت که زمینه‌های بسیار خوبی در تمشیت مشکلات اجتماعی دارد.


بیشتر بخوانید


غفاری زاده بیان کرد: بررسی اثربخشی تسهیلات اشتغال‌زایی بر اشتغال پایدار مددجویان بهزیستی، ارزشیابی و سنجش اثربخشی برنامه مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق، بررسی چالش‌ها و نواقص و عدم وجود قوانین و مقررات مورد نیاز در حیطه‌ی حمایت از زنان و کودکان آسیب‌دیده، برخی از این پژوهش‌ها هستند.

او تصریح کرد: همچنین مقایسه اثربخشی اشتغال حمایت‌شده و کارفرمایی بر پایداری شغلی افراد دارای معلولیت مشهد، بررسی عوامل روان‌شناختی اجتماعی و اقتصادی در بروز عود مجدد اعتیاد در مراجعین به مراکز ترک اعتیاد، بررسی تجربه زیسته زنان سرپرست خانوار در مواجهه با بحران کرونا و همچنین طراحی الگویی ارزیابی عملکرد مؤسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی با استفاده از روش تحلیلی پوشش داده‌ها، عناوین سایر طرح‌های پژوهشی بهزیستی در سال ۹۹ می‌باشد.

مسئول واحد پژوهش بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: این طرح‌ها در دست اجرا هستند که شش مورد آن را پژوهشگران دانشگاه فردوسی و یک مورد دانشگاه آزاد قوچان، مدیریت می‌کنند.

غفاری زاده با بیان اینکه اعتبارات پژوهشی باید جایگاه مناسب‌تری در اعتبارات دستگاه‌ها داشته باشند اظهار کرد: این مهم در سازمان بهزیستی که سازمانی اجتماعی است با توجه به نگاهی که در سال‌های اخیر به مقولات اجتماعی شده و بخصوص تأکیدی که رهبری بر مسائل اجتماعی و کار علمی در این زمینه داشته‌اند، بیشتر ملموس می‌باشد.

او افزود: امیدواریم اعتبارات پژوهشی در یک سرفصل ترمیمی، وضعیت بهتری پیدا کند تا بتوانیم تحقیقات کاربردی‌تر، مفید‌تر، مؤثرتر و کارآمدتری در زمینه‌ی مشکلات اجتماعی داشته باشیم که منجر به هدف عملیاتی بشود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.