استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به خشکسالی و کمبود نزولات جوی توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان داری در خراسان رضوی باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی  بعد از ورود به گناباد در جمع مردم و مسئولان در بارگاه امام زاده سلطان محمد عابد کاخک گفت: توجه به فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان داری از جمله در مناطق جنوبی خراسان رضوی با عنایت به مسائل و مشکلات در این بخش‌ها بیشتر باید مورد عنایت قرار گیرد.

او افزود: بسیاری از روان آب‌ها در زمان وقوع سیلاب به هدر می‌روند و موجب خسارت‌هایی به مردم و مناطق مختلف می‌شوند در صورتی که با توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان داری از آن‌ها می‌توان برای بهره برداری در بخش کشاورزی بهره گرفت.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه توسعه کمی و کیفی این اقدامات  از رویکرد‌های مهم مورد توجه در بخش کشاورزی هستند ادامه داد : در مصوبات سفر به شهرستان‌ها و به خصوص گناباد به این امر عنایت می‌شود و اعتبار‌هایی به آن اختصاص می‌یابد همچنین برای کاهش مشکلات و کمبود‌های نهاده‌های دامی ۵۰ هزار تن کتسانتره دامی طی سال جاری به استان خراسان رضوی اختصاص داده می شود که تاکنون ۲۰ هزار تن آن تخصیص یافته و بقیه در آینده نزدیک محقق می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد : در این سفر‌ها تلاش می‌شود وعده‌ها متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر منطقه داده شود تا امکان تحقق بهتر آن‌ها وجود داشته باشد.

انتهای پیام//ح.ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.