معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از قطع برق ۴ اداره پر مصرف پیرو مصوبه هیئت وزیران جهت حفظ پایداری شبکه برق خبر داد.

بخشایی معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: با توجه به کاهش شدید تولید نیروگاه‌های برق آبی به دلیل افت قابل توجه نزولات آسمانی و پیرو مصوبه هیئت وزیران و در جهت حفظ پایداری شبکه برق مراکز درمانی و منازل مسکونی، در هفته‌ای که گذشت برق بیش از ۴ اداره و بانک پرمصرف به دلیل عدم رعایت موازین مدیریت مصرف، به صورت موقت قطع و پس از اخذ تعهد کتبی مجددا وصل شد.

او افزود: به این منظور تیم‌های پایش از ابتدای ابلاغ این مصوبه در استان راه اندازی شده اند و با رصد میزان مصرف برق ادارات و سازمان‌ها در صورت عدم رعایت، به صورت کتبی اخطار و در مرحله بعد برق سازمان متخلف قطع می‌شود.

بخشایی عنوان کرد: براساس ابلاغ صورت گرفته از سوی وزارت نیرو، سازمان‌ها و ادارات دولتی باید مصرف برق خود را ۵۰ درصد در ساعات اداری و ۹۰ درصد در ساعات غیر اداری نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش دهند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان این که کاهش و مدیریت مصرف برق در این برهه زمانی برای تأمین برق کشور بسیار حیاتی است تصریح کرد: بدیهی است با توجه به تداوم گرمای هوا در سطح استان و کشور، بازرسی‌های سرزده از ادارات و سایر مشترکین پرمصرف تا عبور از شرایط بحران ادامه دارد و با مشترکین متخلف در این خصوص با قطع برق برخورد خواهد شد.

او ادامه داد: با روش‌های بسیار ساده مانند استفاده از دور کند کولر‌های آبی، تنظیم دمای آسایش بر روی ۲۵ درجه و بالاتر، عدم استفاده از لوازم برقی پر مصرف به صورت هم زمان و در ساعات اوج مصرف و خاموش کردن یک لامپ اضافی به صورت همگانی می‌توانیم این تابستان را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.