دونالد ترامپ در سفر به تگزاس آمریکا، با مقامات جمهوریخواه دیدار کرد و خواستار ساخت دیوار در مرز با مکزیک شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا، در سفر خود به تگزاس با بیش از ۲۰ مقام جمهوریخواه آمریکا و مسئولان مرزی دیدار کرد و خواستار ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک شد.

سی‌ان‌ان در گزارشی با بیان آنکه ترامپ روز چهارشنبه به وقت آمریکا به تگزاس سفر کرده است از دیدار او با «گرگ ابت» فرماندار تگزاس، «دن پاتریک» فرماندار تگزاس، و بیش از ۲۰ مقام جمهوریخواه و مرزی در این ایالت خبر داد.

بنابر اعلام این خبرگزاری این سفر ترامپ بازتابی از کارزار چندین ساله او برای ساخت این دیوار مرزیست که فضایی برای رفع ناامیدی‌های او در این مسئله و ادای دینی به مقامات جمهوریخواه است.

او در سخنرانی خود با این مقامات بیشتر بر روی سیاست‌های دولت خود در زمینه عدم پذیرش مهاجران و سیاست «در مکزیک بمان» متمرکز شد. پیش از ترامپ برخی از نمایندگان جمهوریخواه، سه‌شنبه شب به تگزاس سفر کرده و دیداری از دیوار مرزی با مکزیک داشتند.

ترامپ در جریان سخنرانی خود اعلام کرد عدم ساخت دیوار مرزی با مکزیک به دلیل اقدامات دموکرات‌هاست و این حزب را مقصر دانست.

هفته گذشته گروهی از نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا خواستار برکناری «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا، از مسئولیت حل بحران مهاجران در مرز‌های جنوبی این کشور شدند. آن‌ها طوماری را امضا کردند و از رئیس جمهور آمریکا خواستند تا مقام دیگری را برای حل بحران مهاجرت در مرز‌های جنوبی منصوب کند. نمایندگان جمهوری خواه معاون رئیس جمهور آمریکا را به سوء مدیریت و ندادن پاسخگویی مناسب به بحران مرزی متهم کردند.

بایدن که در اولین گام و پس از روی کار آمدن، سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ را لغو کرد، ماههاست که در حل بحران مرزی با مشکل روبروست. بدیهی آنکه برآیند عملکرد چند ماه اخیر دولت بایدن در مواجهه با بحران مرزی گواه آنست که دولت وی برنامه‌ای منسجم برای حل بحران رو به تزاید مرزی و مهاجران ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۰ تير ۱۴۰۰
این آمریکائیا مگه نوکر و کلفت نمیخوان
آخرین اخبار