در پی وحشت ترامپ از اعتراضات اخیر و حصارکشی کاخ سفید، آمریکایی‌ها واکنش‌های تلخی نسبت به این موضوع از خود نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌المللی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با شعله‌ور شدن اعتراضات در آمریکا و خصوصا در واشنگتن در پی قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس نژادپرست این کشور، مقامات امنیتی کاخ سفید به تکاپو افتاده‌اند تا خطرات احتمالی علیه کاخ سفید در پی اعتراضات اخیر را کاهش دهند.

حصارکشی کاخ‌سفید

پس از آنکه معلوم شد دونالد ترامپ از ترس هزاران معترض آمریکایی مجبور شده تا به داخل زیرزمینی در کاخ سفید پناه ببرد، اکنون خبر رسیده که کارگزاران امنیتی کاخ سفید دور تا دور دفتر ریاست جمهوری آمریکا را حصارکشی کرده‌اند.

با انتشار تصاویر حصارکشی در اطراف کاخ سفید، واکنش‌ها به این اقدام نیز آغاز شد. یک استاد دانشگاه طی پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: «تصویری دقیق از پایان یک دوره ریاست جمهوری مردی گیج و خشمگین تنها در کاخ سفید، کاخی  سوت‌وکور که با حصار و دیوار محصور شده است».

پیتر ترامبور، استاد علوم سیاسی دانشگاه اوکلند کالیفرنیا هم نوشت: «ترامپ چنان وحشتی از مردم آمریکا پیدا کرده که محوطه اطراف کاخ سفید را به منطقه سبز بغداد تبدیل کرده است».

وریل باوزر، شهردار واشنگتن هم طی اظهار نظری تاکید کرد: «جای تاسف است که ساکنان کاخ سفید دور خودشان دیوار کشیده‌اند. کاخ سفید باید به روی مردم باز شود».

نیک کونفسور، گزارشگر نیویورک‌تایمز در این‌باره گفت: «ترامپ ریاست‌جمهوری خود را با وعده ساخت دیوار (مکزیک) برای محافظت از مردم آمریکا آغاز کرد، اما در نهایت به ساخت یک دیوار برای محافظت از خودش در برابر مردم آمریکا رسید».

جنیفر روبین، مقاله‌نویس واشنگتن‌پست هم به این حصارکشی واکنش نشان داد و افزود: «رئیس‌جمهور بزدل (اشاره به ترامپ) بجای رفتن به پناهگاه، کل کاخ سفید را به پناهگاه تبدیل کرده و برای دور نگهداشتن هموطنانش که قاطعانه علیه او قیام کرده‌اند، پشت حصار‌ها پناه گرفته است».

حصارکشی کاخ‌سفید 02

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار