رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اگر چه افزایش بار بیماری کرونا در استان بارز نیست، اما نگرانی‌ها با توجه به گسترش ویروس جهش یافته کرونا از نوع دلتا موسوم به نوع هندی و سرایت آن در نقاط مختلف کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: بر اساس بررسی آخرین وضعیت پاندمی کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری، هم اینک ۵ شهرستان شامل اردل، شهرکرد، فارسان، بروجن و لردگان در وضعیت نارنجی کرونایی و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

او افزود: قرار گرفتن ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی حاکی از این است که بار ویروس کرونا در این شهرستان‌ها بیشتر است و در تراکم‌های جمعیتی بیشتر امکان انتقال بیماری کرونا نیز بالاتر می‌رود.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: اعمال محدودیت‌های کرونایی بر اساس رنگ بندی‌ها همچنان در استان ادامه دارد.

او ادامه داد: از دو سه روز گذشته، روند کاهشی شیوع بیماری کرونا در این استان متوقف شده است.

شیرانی گفت: اگر چه افزایش بار بیماری کرونا در استان بارز نیست، اما نگرانی‌ها با توجه به گسترش ویروس جهش یافته از نوع دلتا موسوم به نوع هندی و سرایت آن در نقاط مختلف کشور و بسیاری از نواحی جنوب، جنوب شرقی، حتی جنوب غربی و برخی از نواحی مرکزی کشور، در حال افزایش است.

او افزود: با توجه به افزایش بار مسافرت‌ها بیم این می‌رود دیر یا زود سایر استان‌های کشور نیز گرفتار این از نوع ویروس کرونا شوند.

شیرانی اضافه کرد: بسیاری از هم استانیان در حوزه‌های جنوبی کشور مشغول به کار هستند و تردد این افراد ممکن است باعث شیوع این بیماری شود، کما اینکه متاسفانه یک مقداری از رعایت موازین بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم کاسته شده است.

او ادامه داد: طی یکی دو روز گذشته با توجه به افزایش بار بیماری در یک هفته اخیر در شهرستان اردل وضعیت این شهرستان از زرد به نارنجی تغییر پیدا کرد و هم اکنون ۵ شهرستان اردل، بروجن، شهرکرد، فارسان و لردگان نارنجی و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

شیرانی گفت: مردم باید دقت کافی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را داشته باشند تا مجدداً با افزایش بار بیماری مواجه نشویم و با افزایش سرعت واکسیناسیون پس از گذشت یکی دو ماه، با یک ثبات قدم بیشتر به فعالیت‌های اجتماعی خود ادامه بدهیم.

او افزود: کنکور سراسری ۱۴۰۰ از ۹ تا ۱۲ تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار