سخنگوی وزارت خارجه چین از اتهامات کشور‌های غربی درباره هنگ کنگ انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به ادعای بی اساس سازمان‌های غربی درباره قانون حفاظت از امنیت ملی در هنگ کنگ گفت: هیچ حمله و اتهامی نمی‌تواند مانع حرکت هنگ کنگ به سوی پیشرفت شود.

بر این اساس، وانگ در نشست مطبوعاتی در پکن اظهارداشت: چنین ادعایی مورد انتقاد ما است و این چیزی نیست جز ادعایی مخرب و افترا آمیز. از زمانی که قانون حفاظت از امنیت ملی در هنگ کنگ از یک سال پیش اجرایی شد، امنیت ملی در هنگ کنگ محافظت شده است. جامعه هنگ کنگ به مسیر صحیح برگشته است و از سوی قانون حمایت می‌شود.

وی افزود: همه حقوق قانونی و آزادی ساکنان هنگ کنگ و خارجی‌ها در این کشور در یک محیط امن‌تر تضمین شده است. این یک واقعیت عینی است که هر فرد بی طرفی در مورد آن توافق می‌کند.

وانگ خاطرنشان کرد: آمار نشان می‌دهد که پارسال بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار به هنگ کنگ سرمایه وارد شده است و این منطقه از نظر سهام در جایگاه دوم قرار دارد و تولید محصول در هنگ کنگ در سه ماهه نخست امسال ۷.۹ درصد رشد داشته است.

گفتنی است صندوق بین المللی پول به تازگی گزارشی صادر و وضعیت هنگ کنگ را به عنوان یک مرکز مالی جهانی تأیید کرده است. شمار رسانه‌های خبری خارجی و کارکنان ورودی به هنگ کنگ طی این مدت افزایش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هنگ کنگ ، سازمان ملل ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار