موفقیت‌های هلی کوپتر نبوغ زمینه ساز ساخت بالگردی جدید می‌شود

مهندسان ناسا با توجه به موفقیت هایی که مریخ نورد این سازمان داشته سعی در ساخت هلی کوپتری بزرگتر و تواناتر دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس؛ هلی‌کوپتر نبوغ ناسا، در ماه فوریه به همراه مریخ نورد استقامت در دهانه جزرو فرود آمدند. نبوغ تاکنون توانسته هشت پرواز را با موفقیت به سرانجام برساند و حتی سه سفر بیشتر از برنامه ریزی طراحان انجام داده و هنوز هم ماموریتش به پایان نرسیده است.


بیشتر بخوانید


ساخت هلی‌کوپتری جدید بار ارسال به مریخ

کن فارلی، ژئوشیمیست در انستیتوی فناوری کالیفرنیا روز دوشنبه و در جلسه بررسی برنامه‌های اکتشاف در مریخ گفت:" نبوغ که هلی‌کوپتر کوچکی است ۱.۸ کیلوگرم وزن دارد و توانسته ماموریت‌های خود را دستکم برای چند ماه آینده ادامه دهد و توانایی انجام چندین سفر در هر ماه را هم دارد. معادل سازی نیاز‌های ماموریت هلی‌کوپتر نبوغ و مریخ نورد استقامت نیاز به هماهنگی‌هایی پیچیده دارد و پرواز‌های این هلی کوپتر در آینده برای ما تمرین و آزمایشات ارزشمندی است. "

موفقیت های هلی کوپتر نبوغ باعث زمینه ساز ساخت بالگردی جدید می شود

مریخ نورد استقامت و هلی‌کوپتر نبوغ ماموریت‌هایی جدا دارند، ولی نبوغ برای ارسال اطلاعاتش به زمین به استقامت احتیاج دارد. فارلی در این رابطه گفت: " ما در طول این مسیر امیدواریم تصاویری از مکان‌های مختلف مریخ که به آن‌ها دسترسی نداریم را بتوانیم ثبت کنیم. "

نبوغ تا امروز دورترین مسیری را که در ماموریت هایش طی کرده ۲۶۶ متر بوده و بیشترین زمانی که توانسته در هوا معلق بماند نیز ۱۴۰ ثانیه بوده است. تیم طراحی نبوغ قصد دارند در صورت امکان، پرواز دیگری را طی روز‌های آینده انجام دهد تا رکوردشکن شوند.

موفقیت های هلی کوپتر نبوغ باعث زمینه ساز ساخت بالگردی جدید می شود

تدی تزانتوس، مدیر تیم طراحی و ماموریت نبوغ در همین جلسه اعلام کرد:" مهندسان تیم ما در حال طراحی برنامه‌هایی جدید برای ساخت هلی‌کوپتر جدیدی هستند که بزرگتر و کارآمدتر است و «هلی‌کوپتر علمی نبوغ» نام دارد. "

هلی‌کوپتر علمی نبوغ پروژه‌ای مشترک بین مرکز پیشرانه جت ناسا، مرکز تحقیقات ایمز و شرکت هوافضای ارووایرونمنت است. این هلی‌کوپتر شش پره و ۳۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت. بالگرد علمی نبوغ توانایی جا به جایی محموله‌هایی تا وزن ۵ کیلوگرم را نیز دارد. البته به گفته مهندسان وزن این هلی‌کوپتر جدید روی مریخ به دلیل اینکه جاذبه این سیاره تنها ۳۸ درصد از جاذبه زمین است، کمتر خواهد بود.

موفقیت های هلی کوپتر نبوغ باعث زمینه ساز ساخت بالگردی جدید می شود

از دیگر قابلیت‌های هلی‌کوپتر علمی نبوغ این است که می‌تواند حدود ۱۰ کیلومتر پرواز کند و به مکان‌های غیرقابل دسترس برای دیگر سطح نورد‌ها برود. این بالگرد در حال حاضر فقط یک طرح مفهومی است و هنوز به واقعیت و ماموریتی کامل تبدیل نشده، اما باتوجه به موفقیت‌هایی که نبوغ کسب کرده ممکن است در آینده نزدیک این بالگرد هم به مریخ فرستاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار