فرماندار تفت گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی باعث نارضایتی مردم این شهرستان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،   علیرضا نوکار فرماندار تفت در نشست با رئیس سازمان کشاورزی استان یزد گفت: ییلاقی بودن و حضور جمعیت شناور در تفت باعث افزایش ارزش‌افزوده زمین‌ها و باغات کشاورزی شده و شاهد تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات و تفکیک زمین‌های زراعی بزرگ هستیم.

او افزود: جهاد کشاورزی به‌ عنوان دستگاه متولی اقدامات لازم را برای جلوگیری از تغییر کاربری و تفکیک اراضی که باعث نارضایتی مردم شده در دستور کار قرار دهد.

نوکار ادامه داد: بیش از یک‌سوم قنوات استان در این شهرستان قرار دارد. از این رو با احیا و مرمت قنوات در مناطق شهری و روستایی و با افزایش آبدهی قنوات، بخش کشاورزی در شهرستان رونق می‌گیرد.

او این اتفاق را نیازمند تخصیص اعتبار ویژه استانی و ملی برای مرمت قنوات در این شهرستان ذکر کرد.

فرماندار تفت با تقدیر از اقدامات انجام شده برای مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای تصریح کرد: شهرستان تفت برای مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای توفیقات خوبی کسب کرده و در ادامه مسیر مبارزه با این آفت نیازمند یاری مسئولان استانی و تخصیص اعتبار ویژه در این زمینه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به موضوع برخورد با ساخت‌ و ساز‌های غیرمجاز در باغات و اراضی کشاورزی، گفت: در زمینه برخورد با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها برای اجرای وظایف قانونی جهاد کشاورزی هستیم و برخورد با تخلفات در دستور کار جدی سازمان قرار دارد.

وکیلی در خصوص تغییر الگوی کشت و ترویج گیاهان کم آب خواه، اظهار داشت: طرح "هر دهستان یک اقدام تحولی در زمینه کشاورزی" در حال برنامه‌ریزی است و کشاورزی پیشرو در دستور کار قرار خواهد گرفت تا از منابع آبی موجود استفاده بهینه شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در زمینه راه‌اندازی پهنه‌های جدید، رایزنی با آب منطقه‌ای برای تخصیص منابع آبی مورد نیاز در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با تخصیص منابع آبی شاهد ایجاد پهنه‌های دام جدید باشیم.

تخصیص اعتبار برای اجرای طرح‌های آبیاری کم‌فشار و تحت‌فشار، اجرای طرح‌های گیاهان کم آب خواه در مناطق روستایی شهرستان، ایجاد پهنه‌های دام سبک و تخصیص اعتبار برای اجرای طرح میدان جهاد ازجمله درخواست‌های فرماندار تفت بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.