مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: امسال ۲ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه برای کارکنان وظیفه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین وطن دوست، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری در جلسه کارگروه تخصصی مهارت آموزی واشتغال کارکنان وظیفه استان  گفت:در زمینه مهارت آموزی  کارکنان وظیفه عملکرد استان علیرغم محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی مطلوب ارزیابی می شود.

او افزود: پارسال ۲۳۹ رشته مهارت آموزی برپا شده و  تعداد ۶هزارو ۱۳۶ نفر  آموزش دیده که حدود ۱۰۰۰نفر از خدمات خدمت سربازی فارغ شده اند  و در آینده ای نزدیک تسهیلات اشتغالزایی به این افراد پرداخت می شود. 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: امسال ۲هزار ۵۸۸ نفر  تا کنون آموزش دیده اند و بقیه هم در رشته های مختلف در حال آموزش هستند.

 وطن دوست تصریح کرد: یکی از حمایت های نظام جمهوری اسلامی به ویژه نیروهای مسلح از کارکنان وظیفه جهت آموزش و مهارت کارکنان است و افرادی که از مهارت و آموزش های فنی و حرفه ای و عمومی عقب افتاده اند می توانند از این فرصت استفاده کرده و بعد از اتمام خدمت به کارگیری می‌شوند.

وطن دوست تصریح کرد: پیشنهاد شورای عالی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه است که جهت تجهیز کارگاه های مهارت آموزی دستگاه های استانی و هزینه حق الزحمه مربیان ، اعتبارات لازم تامین می شود.

او ادامه داد: قرارگاه  می تواند به منظور تسریع و تسهیل در امور تسهیلات و پیگیری تحقق اشتغال افراد فارغ از خدمت ، سامانه ای جهت ثبت نام متقاضیان منقضی از خدمت راه اندازی کند.

انتهای پیام/ع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.