معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای بکار گیری افراد تحت پوشش خود مشوق‌های خوبی از قبیل اعطای تسهیلات ارزان قیمت و پوشش بیمه‌ای دارد و باید مورد توجه بخش خصوصی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در جلسه بررسی اشتغال ایثار گران گفت: برای جذب و بکار گیری افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران همانند سایر ارگان‌های حمایتی بسته‌های مشوقی وجود دارد که کارفرمایان و کارآفرینان در صورت دعوت بکار این طیف می‌توانند از ظرفیت این بسته بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه خانواده‌های تحت پوشس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بیشتر موارد باید در اولویت قرار گیرند افزود: افراد بیکار تحت پوشش این بنیاد می‌توانند با استفاده از تسهیلات و منابع روستایی که ارزان قیمت هستند در ایجاد شغل پایدار اقدام کنند.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: مشوق بنیاد شهید نسبت به سایر ارگان‌ها بیشتر است و اکثر افراد جویای کار این بنیاد تحصیل کرده و فنی هستند که باید برای بهره مندی از این ظرفیت و مشوق بنیاد با واحد‌های تولیدی بالای۲۰ نفر اشتغال و دستگاه‌های اجرایی مذاکره شود.

عزیزی ادامه داد: در اولین جلسه بحث منابع مالی روستایی و تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال زایی افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران بررسی و تعیین تکلیف می‌شود.

او گفت: واحد‌هایی که در رشته فنی پذیرش نیرو دارند از ظرفیت نیرو‌های تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران در رسته‌های متناسب با رشته تحصیلی استفاده کنند.

معاون استاندار اردبیل ادامه داد: باید همانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی در مذاکره با واحد‌های تولیدی و کارخانه‌های بزرگ در رابطه با جذب نیرو‌های بنیاد اقدام شود.

عزیزی افزود: در بحث کار آفرینی کمیته امداد نیز تفاهم نامه‌هایی منعقد می‌شود و مباحث مربوط به شرکت‌های دانش بنیان مورد توجه قرار می‌گیرد.

او وجود تسهیلات مشاغل خانگی، منابع روستایی، تسهیلات خود بنیاد شهید امور ایثارگران را برای سرمایه گذاران وافراد پیشتیبان مهم ارزیابی کرد و گفت: افراد متخصص با ارایه طرح و پروپزال اشتغال می‌توانند علاوه بر خود برای چندین نفر نیز شغل ایجاد کنند که محدودیتی در ارایه طرح‌های غیر اشبا وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه بیشتر طرح‌ها در حوزه کشاورزی و دامپروری ارایه شده است گفت: اکثر طرح‌های ارایه شده از قبیل پرورش گل و گیاه و پرورش دام و پرورش ماهی بوده که در این رابطه سازمان جهاد کشاورزی برای اینده و مدیریت این گونه طرح‌ها مشاوره لازم را انجام دهند.

عزیزی بیان کرد: مدرک گرایی باعث انزوای فارغ التحصیلان شده و باید ابتکار عمل و نوع آوری در وجود این فارغ التحصیلان باشد تا در حوزه‌های مختلف بتوانند کسب درآمد کنند.

او گفت: در محیط‌های روستایی می‌توان کار‌های خوب و ابتکاری انجام داد و البته در کنار تولید باید در تامین مواد اولیه و بازار فروش شبکه زنجیره‌ای تشکیل داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.