جای خالی برخی امکانات اولیه در شهری مانند طالقان که نامش به گوش اکثر ما به عنوان مکان گردشگری آشناست، حس می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، طالقان شهری در شهرستان طالقان البرز است. این شهر در منطقه‌ای ییلاقی در میان رشته کوه البرز و در ۱۳۳ کیلومتری شمال غربی شهر تهران قرار گرفته‌ است.

شهر طالقان به لحاظ قرار گرفتن در رشته کوه‌های البرز مرکزی، دارای آب و هوای کوهستانی و ییلاقی است به همین دلیل دارای جمعیت فصلی بوده و در تابستان جمعیت شناور آن به بیش از چهارصد هزار نفر می‌رسد. طبق آمار سال ۱۳۹۰ طالقان دارای جمعیت ثابت ۲۷ هزار نفری است.

علی رغم این همه زیبایی و توانایی و تاریخ سرشار از علم طالقان، این شهر از کمترین امکانات اعم از معابر و خیابان سالم و فنی برخوردار است.

قاسم پور، شهردار طالقان در این باره گفت: از مردم طالقان عذرخواهی می‌کنم، زیرا خدمات در شان مردم را نتوانستیم ارائه دهیم.

او افزود: مردم طالقان از خدمات اولیه محروم هستند و توقع آن چنانی ندارند و داشتن معابر سالم از انتظارات مردم طالقان محسوب می شود که احیای آن دچار مشکل شده است.

قاسم پور گفت: بازسازی برخی نقاط طالقان از عهده ما خارج است و بودجه لازم این کار را نداریم بنابراین از طریق فرمانداری، مقامات کشوری را پای کار آوردیم که تا امروز هم ریالی به ما اختصاص نداده اند.

او افزود: از استاندار و مدیریت بحران استان می‌خواهیم که به برخی نقاط حادثه خیز طالقان توجه کنند.

شهردار طالقان گفت: شاید نهضت جهادی آسفالت مشکلات طالقان را حل کند به همین دلیل از مسئولان استانی می‌خواهیم یک اعتبار ویژه‌ای را برای مشکلات معابر این شهر پیش بینی کنند.

او افزود: براساس دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست البرز، یک گرم زباله هم در طالقان پردازش و دفن نمی‌شود بلکه زباله از هشت محله و دو روستای حریم شهری جمع آوری و به حلقه دره فرستاده می شود.

قاسم پور گفت: تقریبا روزانه ۱۲ و نیم تن زباله در طالقان تولید می‌شود که هزینه‌های زیادی را برعهده شهرداری و مردم می‌گذارد.

شنیدن صحبت های قاسم پور، شهردار طالقان جلال آل احمد، نویسنده شهیر این شهر را به یاد آدمی تداعی می کند که در کتاب غربزدگی اش این چنین نوشت: برخی شهرهای ما روستاهای باد کرده هستند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.