مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه از پرداخت یک میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان تسهیلات به بخش صنایع‌دستی شهرستان سربیشه خبر داد.

حق‌پناه مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سربیشه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: با توجه به اینکه پارسال بیشترین سهم تسهیلات متعلق به صنایع دستی شهرستان سربیشه بوده، صنایع دستی این شهرستان در مقایسه با سال‌های قبل با رشد ۸۰ درصدی روبه رو بوده است.

او افزود:  تسهیلات یک میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومانی صنایع دستی سربیشه از محل منابع بنیاد برکت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح خوشه‌های صنایع‌دستی و تفاهم‌نامه استانداری و صندوق کارآفرینی امید جذب شده که باعث ایجاد اشتغال پایدار برای ۷۰ نفر در این شهرستان شده است.

حق‌پناه با بیان اینکه امسال نیز طبق هماهنگی‌های انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته شاهد رشد بالاتر تسهیلات نسبت به دوره‌های قبل بودیم اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان برای دریافت بیش از ۴ میلیارد ریال اعتبار از محل تفاهم‌نامه وزارت متبوع با بنیاد برکت، به بانک عامل معرفی شده‌اند.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی تصریح کرد: با حمایت و تلاش‌های انجام شده امسال بیشترین سهم اشتغال در شهرستان سربیشه متعلق به بخش صنایع‌دستی خواهد بود.

او بیان کرد: برای حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری و فعالین در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، درکنار دیگر حمایت‌های خود از قبیل معافیت‌های مالیاتی، اجرای زیر‌ساخت‌ها و اعمال تخفیف‌های مصارف انرژی، تسهیلاتی تا مبلغ ۲۰ میلیارد ریال با کارمزد ۴ درصد پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.