مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از کسب ۲۰ نشان کیفیت ملی برای صنایع دستی استان خبر داد.

رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: شیوع ویروس کرونا آسیب جبران‌ناپذیری به هنرمندان صنایع دستی وارد کرده و در برنامه‌های مختلف سعی شده است تا بازاریابی و عرضه محصولات صنایع دستی با وجود کرونا تسهیل شود.

او با اشاره به تنوع صنایع دستی استان، افزود: ۲۰ نشان کیفیت ملی برای صنایع دستی خراسان جنوبی در سال‌های اخیر کسب شده که نسبت به سنوات قبل گام بزرگی بوده و کسب نشان ملی مرغوبیت، در جلب اعتماد مشتریان و فروش محصولات تأثیر بسزایی داشته است.

رمضانی با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد کارگاه‌های صنایع دستی استان در چند سال اخیر اظهار کرد: در مجموع در حوزه صنایع دستی و گردشگری ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به افراد آسیب‌دیده از کرونا پرداخت شد و برای حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا اقداماتی از جمله اعطای تسهیلات،  اعطای مهلت برای پرداخت هزینه آب و برق کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی انجام شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: پارسال، ۲۶۰ پروانه تولید انفرادی برای ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی خانگی، چهار پروانه تولید کارگاهی با اشتغال ۲۰ نفر و ۴۵۰ کارت شناسایی برای فعالان حوزه صنایع دستی استان صادر شد.

او ادامه داد: پارسال ۶۰ دوره آموزش صنایع دستی در رشته‌های مزیت‌دار و بومی استان و ۲ دوره آموزشی تخصصی و تکمیلی برای فعالان صنایع دستی برگزار شد و در این مدت خانه کارآفرینی حوزه صنایع دستی در محله خیرآباد و خانه سفال در بافت قدیمی شهر بیرجند راه‌اندازی شده است.

رمضانی عنوان کرد: ۳۰ کارگاه تجمیعی تراش سنگ‌های قیمتی و حوله‌بافی در شهر سه قلعه با همکاری صندوق کارآفرینی امید راه‌اندازی شده است و همچنین بازارچه‌های صنایع دستی در شهر‌های مود، سربیشه، آیسک، فردوس، نهبندان و خضری دشت بیاض با همکاری شهرداری‌ها در حال احداث است که تعدادی از آن ها تا شهریور ماه به بهره‌برداری می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی تصریح کرد: در مجموع سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی برای احداث و تکمیل بازارچه‌های صنایع دستی در سال ۹۹ تخصیص یافت.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.