ارجمند گفت: در ۳ ماه اول امسال گام‌های مثبتی در حوزه صنایع‌دستی استان زنجان برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: ۹ کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در رشته­‌های گلیم‌­بافی، البسه محلی، پرده‌بافی، جاجیم‌بافی، مینای ملیله، چرم‌دوزی، سفال­‌سازی و انگشترسازی در شهرستان های ایجرود، ابهر، سلطانیه و زنجان برگزار شد که زمینه را برای احیای مجدد و باز زنده‌سازی رشته‌های پرده‌بافی و جاجیم‌بافی که جزو رشته‌­های فراموش شده بود در شهرستان طارم فراهم شد.

او افزود: در هفته صنایع‌دستی، مراسم تجلیل از هنرمندان ملیله‌ساز و کارکنان معاونت صنایع‌دستی با اهدای لوح تقدیر به آن ها در محل خانه هنرمندان در روز جهانی صنایع‌دستی، تهیه بیلبورد و بنر صنایع‌دستی و نصب آن در میادین مختلف شهرو  بازدید از کارگاه‌های نمونه زنجان برگزار شد.

ارجمند ادامه داد: در خصوص شهر جهانی ملیله تصاویر و اطلاعات نقوش ملیله به ۲ زبان جهت ایجاد بانک نقوش صنایع‌دستی استان زنجان جمع‌آوری و از کارگاه‌های تولید ملیله چندین بار بازدید به عمل آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: صدور ۲۲۲ پروانه تولید انفرادی و ۸ کارت صنعتگری، یک جواز تأسیس کارگاهی، ۱۴ فقره مجوز مستقل، ۳ فقره مجوز پشتیبان و ۲۵۰ مورد بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی، از دیگر کار‌های انجام شده در این حوزه بود تا در زمینه تولید محصول و رفع موانع تولید حوزه صنایع‌دستی گام بردارند.

ارجمند افزود: صادرات چمدانی در ۳ ماه اول امسال به ارزش ۱۰۰ هزار دلار صادرات غیررسمی و ۱۵ هزار دلار صادرات رسمی بود و برنامه‌ریزی ما برای آینده این است که در مسیری حرکت کنیم که واسطه‌های صادرات محصولات کم شود و صنعتگران در زمینه فروش محصولات خود به سود بیشتر برسند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.