معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از خرید بیش از ۶ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رخ افروز معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی خرید گندم آذربایجان شرقی گفت: در مدت سپری شده از امسال ۶ هزار و ۷۰ تن گندم در استان آذربایجان شرقی خریداری شده و پیش بینی می‌شود در سال زراعی امسال ۳۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شود.

 رخ افروز گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و کاهش بارش باران نسبت به سال‌های قبل پیش بینی می‌شود تولید گندم به ویژه دیم در استان آذربایجان شرقی کاهش یابد.

 ابوالحسن زاده  مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم در مناطق گرم استان آذربایجان شرقی گفت: تاکنون حدود ۶ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های خداآفرین و کلیبر خریداری شده که خرید چهار هزار و ۲۳۵ تن از این میزان توسط اداره کل غله، ۹۸۵ تن توسط تعاون روستایی و ۸۵۰ تن نیز در قالب بذری انجام شده است.

 ابوالحسن زاده با بیان اینکه ۷۰ مرکز، ۳۵ اتحادیه تعاونی و روستایی، ۳۰ کارخانه سیلو و ۵ مرکز ملکی کار خرید گندم را در استان بر عهده دارند، افزود: تا هفتم تیرماه امسال یک هزار و ۱۸۵ تن کلزا در قالب خرید تضمینی از کلزاکاران استان آذربایجان شرقی خریداری شده است.

 امینیان فرماندار شهرستان هشترود هم با بیان اینکه خروج گندم از شهرستان به سایر شهر‌ها ممنوع است، اضافه کرد: باهر گونه بازار سیاه برای خرید گندم و فروش بذر اصلاح شده برای کشت برخورد خواهد شد.

 امینیان از کشاورزان خواست از فروش گندم به دلالان خودداری کنند و فقط گندم خود را به سیلو‌ها تحویل دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.