معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت:تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، وفابخش معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع غلات و حبوبات سایت جهش تولید در مرکز خدمات ذوالبین شهرستان هشترود گفت: حدود ۷۸ درصد از وجه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

 وفابخش افزود: طبق برنامه ریزی خرید و پرداخت حق کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی ادامه خواهد داشت.

او بهبود وضعیت و افزایش تولید محصولات دیم از طریق تغییر ارقام، افزایش ضریب نفوذ ارقام در مزارع کشاورزی، ترویج و توسعه استفاده از کود‌های شیمایی و آلی و همچنین عملیات کشاورزی حفاظتی به عنوان یکی از نسخه‌های نجات بخش دیم کشور دانست و گفت: امسال به عنوان سال نخست اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، سال مبنا و مقایسه و شروع عملیات گسترده در مزارع کشور است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر استفاده از آب سبز در مزارع گفت: آنچه که امروز در کشور در جهت رونق بخش کشاورزی اهمیت دارد تقویت دیمزار‌های کشور با استفاده از آب سبز است و این طرح به منظور حصول کشاورزی حفاظتی، به کار بردن اصول علمی برای تغییر ارقام و سایر عملیات زراعی اجرا می‌شود تا بتوان وضعیت بهتری را برای مردم و کشاورزان منطقه به وجود آورد و زنجیره تولید و عرضه را تقویت کرد.

بر اساس پیش بینی‌ها امسال ۱۲ میلیون تن گندم در کشور تولید و از این میزان بین ۸ میلیون تا ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تن خرید تضمینی می‌شود.

پارسال ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان به شکل تضمینی خریداری شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.