لایحه «مجوز انتشار سی و پنج هزار (۳۵۰۰۰) میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی به منظور اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران» تصویب شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  اعضای شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورا، به بررسی یک فوریت لایحه «اصلاح بند (۱) تبصره (۳) ماده واحده مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران و مجوز انتشار سی و پنج هزار (۳۵۰۰۰) میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی به منظور اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران» پرداختند.

در ابتدا، علی امام مدیرعامل متروی تهران اظهار کرد: سالانه در قانون بودجه کل کشور، ظرفیتی برای انتشار اوراق مشارکت برای شهرداری‌های کشور پیش‌بینی می‌شود که عمده منابع آن برای توسعه قطار شهری‌ کلان شهر‌ها است.

وی ادامه داد: چند سال است که این رقم حدود ۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده و شهرداری تهران هم سالیانه در قدم اول مجوز را از شورا اخذ می‌کند و سپس به پیگیری کار می‌پردازد.

مدیرعامل متروی تهران گفت: ما برای سال ۱۴۰۰، ۳ هزار میلیارد تومان اوراق از شورا مجوز داشتیم که ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد آن برای توسعه خطوط مترو و ۷۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوسرانی بود، بحث اوورهال ناوگان‌های مترو بعد از گذشت ۲۲ سال، مطلب بسیار جدی است.

امام یادآور شد: هزینه اوورهال بسیار خاص است و زمان بری کمتری دارد، برای اولین بار اگر اینجا مصوب شود، پیشنهاد شده که بند ۱ تبصره ۳ ماده واحده مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰ اصلاح شود که غیر از آن ۳ هزار میلیارد تومان، ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر هم لحاط شود.

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در ادامه گفت: به نظرم کار تکراری است، زیرا بودجه دولت آمده و ۵۰ درصد آن هم دولت پرداخت می‌کند، مخالف نداریم و آن را به رای می‌گذاریم.

در نهایت، این لایحه با ۱۸ را موافق تصویب شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار