رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: خیز جدید کرونا با ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی و هندی در راه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: خیز جدید ویروس کرونا که از استان‌های جنوبی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، یزد و تهران آغاز شده به سمت مناطق شمالی در حال حرکت است و پیش‌بینی می‌شود در اوایل تیرماه و مردادماه خیز جدیدی را با ویروس جهش یافته هندی و آفریقایی شاهد باشیم.

او با اعلام خطرناک بودن ویروس جهش یافته کرونا در موج جدید افزود: امیدواریم در روز‌های گرم تابستان خانواده‌ها مراقبت بیشتری از فرزندان و اعضای خانواده داشته باشند تا با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی گرفتار موج جدید کرونا نشویم.

حبیب‌زاده تصریح کرد: با اتمام آزمون کنکور سراسری در هفته جاری پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده موج مسافرت‌ها به مقصد استان اردبیل آغاز شود که اگر مراقبت‌ها و رعایت توصیه‌ها را به صورت دقیق شاهد نباشیم، گرفتار موج خطرناک کرونا خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه افزود: استفاده از ماسک به شدت کمتر شده و گردهمایی‌ها و تجمعات افزایش یافته و بهتر است با دوری و پرهیز از این شرایط اجازه ندهیم تا بیش از این کرونا به سلامت جامعه آسیب بزند.

او بیان کرد: برخی از هم استانی‌ها از زدن واکسن پیشگیرانه در برابر کرونا امتناع می‌کنند که این موضوع عقلانی و صحیح به نظر نمی‌رسد.

حبیب زاده افزود: به هیچ وجه زدن واکسن عوارض و التهابات خطرناکی را به همراه ندارد، ولی افرادی که علائم اولیه بیماری کرونا را دارند، باید قبل از تزریق واکسن از مراکز بهداشتی و درمانی مشاوره بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: واکسیناسیون عمومی در ماه‌های آینده آغاز خواهد شد که بیشتر واکسیناسیون ها با استفاده از واکسن داخلی انجام می‌شود که با عوارض کمتر و قطعاً با اطمینان سلامتی بیشتر همراه خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.