سالانه حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی جنگلی استان کرمانشاه از طریق کشت بذر احیاء و غنی سازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رئیس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: امسال در طرح احیا و غنی سازی حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی جنگلی استان به بذر گونه‌های جنگلی همچون گلابی جنگلی، آلبالویی وحشی، بادام جنگلی و ارژن اختصاص یافته است.

جلیلیان خسارت ناشی از خشکسالی به طرح‌های احیا و غنی سازی جنگل‌ها را در طی سال گذشته ۴۰ درصد عنوان کرد و افزود: تنش‌های رطوبتی پروژه‌های احیا و اصلاح جنگل‌ها را با مشکل روبرو کرده است.

او  افزود: اثرات پدیده خشکسالی بتدریج و در صورت تداوم کاهش نزولات جوی در یک دوره ۲ تا ۳ ساله آشکار می‌شود.

رئیس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در صورت تداوم این پدیده و جبران نشدن کمبود بارش ۱۷۰هزار هکتار از جنگل‌های استان با غالب گونه رویشی بلوط در معرض پدیده خشکیدگی و طغیان آفات اند افزود: بر اساس برآورد فاو ارزش هر هکتار جنگل در یک دوره زیستی ۱۷۰ میلیارد تومان است.

جلیلیان اظهار داشت: به منظور کنترل و مدیریت پدیده خشکسالی اداره کل منابع طبیعی استان پیشنهاداتی را به استانداری و سازمان جنگل‌ها به منظور جبران خسارت ناشی از تنش‌های رطوبتی ارائه کرده است.

او افزود: ایجاد سامانه آبگیر جهت افزایش ذخیره نزولات جوی در رویشگا‌های جنگلی استان با اعتباری معادل ۶۲۵ هزار میلیون ریال در سطح ۱۰ هزار هکتار و اجرای عملیات اصلاحی و بهداشتی کنترل خشکیدگی بلوط در سطح ۸ هزار هکتار با اعتبار ۵۶۰ هزار میلیون ریال، و واکاوی در سطح ۴۰۰ هکتار از اراضی جنگلی با اعتباری معادل ۲۴ هزار میلیون ریال از جمله این پیشنهادات است.

در استان کرمانشاه ۵۲۷ هزار هکتار جنگل وجود دارد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.