معاون بهره برداری شرکت توزیع برق هرمزگان از احتمال اعمال مدیریت اضطراری بار و خاموشی برق مشترکان در استان خبرداد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، مصطفی طبیبی، معاون بهره برداری شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: با افزایش مصرف برق در روز‌های آینده و صرفه جویی نکردن مشترکان استان، ناچار به اعمال مدیریت اضطراری بار و خاموشی خواهیم بود.

 معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: البته تمام تلاش ما حفظ پایدار شبکه و جلوگیری از اعمال خاموشی است، ولی در شرایط کنونی و با ادامه این روند اعمال خاموشی دور از انتظار نیست.


بیشتر بخوانید؛


طبیبی افزود: بار شبکه توزیع برق هرمزگان در هفته آخر خردادماه امسال به دو هزارو ۳۶۶ مگاوت رسیده که نسبت به پارسال ۱۲ درصد بیشتر است.

اوگفت: تابستان امسال نیز وضعیت صنعت برق هرمزگان بسیار ویژه و حساس‌تر از گذشته است؛ زیرا باتوجه افزایش زودرس دمای هوا و افزایش مصرف برق،کاهش تولید در نیروگاه‌های برقابی و استخراج غیرمجاز رمز ارز‌ها مصرف برق نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری داشته است.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان افزود: ظرفیت تولید برق در هرمزگان ۳ هزار مگاوات است که در زمان اوج مصرف با کمبود ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات تولید برق مواجه می‌شویم.

طبیبی افزود: با مدیریت مصرف و صرفه جویی در بخش خانگی می‌توان تابستان را بدون خاموشی سپری کرد.

او گفت:۷۰ درصد مصرف برق نیز در بخش خانگی است.

طبیبی از مشترکان خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند تا استان با خاموشی‌ها مواجه نشود.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: ساعت اوج مصرف برق در استان ۱۳ تا ۱۷ است که توصیه می‌شود در این ساعت‌ها از وسایل پرمصرف، کمتر استفاده شود.

طبیبی افزود: قرار دادن دمای کولر بر روی ۲۴ تا ۲۶ درجه نیز به مدیریت مصرف کمک می‌کند.

اوبا اشاره به برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۰ گفت: تمهیدات لازم برای پایداری شبکه برق در روز‌های برگزاری آزمون سراسری اتخاذ شده و تمام اکیپ‌ها در مدت برگزاری آزمون به صورت آماده باش هستند.

هرمزگان ۷۲۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۴ درصد این مشترکان در بخش خانگی هستند.

انتهای خبر / ز

برچسب ها: قطعی برق ، صرفه جویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.