رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد؛

افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های آبیاری نوین در بجنورد

عبدالله یوسفی گفت:پروژه‌های آبیاری نوین شهرستان بجنورد در مساحت ۴۰۸ هکتار و با اعتبار ۷۹ میلیارد ریال با حضور مسئولین استان افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در حاشیه آیین افتتاح و کلنگ زنی این پروژه ها، یکی از سیاست‌های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی را توسعه سیستم‌های نوین آبیاری عنوان کرد و گفت : در این راستا علی رغم اینکه کشور با مشکلات اقتصادی، منابع مالی محدود و تحریم‌ها مواجه است، اما با این وجود در تخصیص اعتبار برای اجرای این پروژه ملی هیچ گونه محدودیتی ندارد و منابع مالی بصورت نقدی تامین می‌گردد.


بیشتر بخوانید 


عبداله یوسفی گفت: پارسال ۳۴ میلیارد تومان برای اجرای این سیستم برای استان مصوب شد .

 یوسفی افزود : دولت به ازای اجرای آبیاری قطره‌ای ۳۰ میلیون تومان، آبیاری بارانی ۲۵میلیون تومان و کم فشار حدود ۹ میلیون تومان کمک بلاعوض خواهد کرد و هزینه‌های مطالعه، طراحی و مشاور هم بصورت بلاعوض تامین می‌کند و تنها خودیاری در مرحله اجرا سهم کشاورز است.

او تاکید کرد: اجرای پروژه‌های نوین آبیاری در شرایط کنونی خشکسالی و کمبود منابع آب کمک خواهد کرد که کشاورز از آب استحصال شده از رودخانه، قنات، چشمه یا چاه حداکثر استفاده را ببرد و آب در مسیر انتقال و بهره برداری در سطح مزرعه و باغ کمتر هدر رود.

 یوسفی اضافه کرد: راندمان آبیاری نیز از ۳۵ درصد شرایط متعارف تا ۹۰-۷۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد نیز گفت: این شهرستان قابلیت اجرای ۷۰۰۰ هکتار سیستم‌های آبیاری نوین را دارد که حدود ۱۵۰۰ هکتار قبل از سال ۹۹ اجرا شده و از خرداد پارسال تاکنون نیز معادل ۴۰۸ هکتار با اعتبار۷۹ میلیارد ریال امروز افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

یحیی رمضانی افزود: از مجموع ۴۰۸ هکتار، ۱۰۸ هکتار افتتاح و ۳۰۰ هکتار کلنگ زنی می‌شود و۲۵۰۰ هکتار پروژه نیز در دست مطالعه است.

انتهای پیام/ه 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.