معاون اموز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تزریق دوز دوم واکسن کرونا به ۲۱ هزار و ۵۰۰ کردستانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ابراهیم قادری معاون اموز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: تاکنون ۶۵ هزار و ۵۰۰ نفر در استان علیه کرونا واکسیناسیون شده اند و ۳۰ هزار دوز واکسن نوبت دوم برای گروه‌های هدف استان تامین شده است.

او با اشاره به اینکه واکسن‌های موجود در استان از سه نوع مختلف است، افزود: با فاصله افتادن بین تزریق دوز اول و دوم واکسن کرونا، اثر بخشی آن کاهش نخواهد یافت.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۹۸ هزار و ۶۶۶ دوز واکسن کرونا به استان اختصاص یافته که از این تعداد، ۸۰ درصد آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

قادری اظهار داشت: تاکنون ۱۲ مرحله واکسن علیه این ویروس به استان اختصاص یافته و برای گروه‌های در معرض خطر تزریق شده است و به دریافت کنندگان مرحله اول واکسن کرونا توصیه می‌شود تا منتظر ارسال پیامک برای تزریق دوز دوم واکسن باشند.

او تاکید کرد: شهروندان از مراجعه و تجمع در مراکز واکسیناسیون بدون اطلاع قبلی پرهیز کرده و منتظر اطلاع‌رسانی از سوی مجموعه سلامت استان کردستان باشند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه کاهش آمار بستری و جانباختگان ناشی از کرونا نشان دهنده خاموشی بیماری نیست، از شهروندان درخواست کرد با مجموعه کادر بهداشت و درمان همکاری نموده تا با رعایت پروتکل‌ها و پوشش همگانی واکسیناسیون زنجیره این بیماری قطع شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.