معاون سپاه بوشهر گفت: سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان با راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی در راه برداشتن موانع تولید تلاش می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در نشست هیات اندیشه ورز سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان بوشهر بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری کرده‌اند و به همین علت کشور ما امروز به یک حرکت گسترده و جمعی در بخش‌های مختلف در این زمینه نیاز دارد.

او افزود: امروز تحریم‌های یکجانبه‌ای از سوی آمریکا و برخی از کشور‌ها بر علیه کشور ما اعمال شده است که ما توانسته‌ایم تاکنون بخشی از این تحریم‌ها را خنثی کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) تاکید کرد: اعتقاد داریم همان طور که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانستیم با کمک متخصصان کشورمان، عقب‌ماندگی‌های صنعت و معدن کشور را تا حدودی جبران کنیم امروز نیز می‌توانیم با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند که مطالبه جدی رهبر انقلاب اسلامی است، جلوی خام‌فروشی‌ها را بگیریم.

سرهنگ غضنفری ادامه داد: سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان بوشهر با راه‌اندازی هیات اندیشه‌ورز و کارگروه‌های تخصصی در زمینه صنعت و معدن تلاش می‌کند تا با انجام پایش‌ها و عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی، با رویکردی جدید گامی جدی در راه برداشتن موانع بردارد و  آمادگی دارد در کنار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صنعت و معدن، برای پیشرفت‌های همه جانبه‌ای که انتظار داریم در استان بوشهر اتفاق بیفتد پیشنهادهای جدید را با نگاه‌های انقلابی و جهادی عملی کند.

مسائل زیست محیطی از مشکلات پیش روی معادن بوشهر

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان بوشهر نیز گفت: طرح پایش و عارضه‌یابی معادن استان بوشهر پارسال با همکاری سازمان‌های بسیج مهندسین صنعتی و نظام مهندسی معدن استان بوشهر و با پشتیبانی و راهبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با هدف مشخص کردن مشکلات معادن موجود در استان به همت تعدادی از مهندسین و متخصصین حوزه معدن در بازه زمانی ۳ ماهه انجام گرفت.


بیشتر بخوانید


محسن مشتاقی بخشی از مشکلات پیش روی معادن استان را مشکلات ناشی از مسائل زیست محیطی عنوان کرد و افزود: بخشی از مشکلات هم ناشی از مسائل مربوط به حوزه منابع طبیعی است که لازم است نماینده‌ای از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در کارگروه معدن حضور داشته باشد تا با هم اندیشی سایر اعضا درباره توسعه فعالیت‌های اکتشافی و برچیده شدن این موانع، تصمیم‌گیری شود.

۱۵۸ معدن فعال در بوشهر وجود دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر هم بیان کرد: در شرایط کنونی یکی از درآمد‌هایی که می‌تواند برای کشور مؤثر باشد، معدن است که کشور ما در این زمینه یکی از بی نظیرترین کشور‌ها در زمینه ذخایر معدنی به حساب می‌آید.

سید حسین حسینی افزود: استان بوشهر اکنون دارای ۱۵۸ معدن فعال، ۵ معدن در حال تجهیز و ۸۱ معدن غیر فعال است که حدود ۱۲ میلیون تن استخراج واقعی از آن صورت می‌گیرد و ۱۵۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش صورت گرفته است که این ظرفیت قابل افزایش است.

او ادامه داد: مطالعات اکتشافی متعددی در استان بوشهر انجام شده و یا در حال انجام است که در این زمینه در چند سال اخیر در زمینه آهک مطالعات خیلی خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر حضور بسیج مهندسین صنعتی را در این حوزه مهم ارزیابی کرد و گفت: سازمان بسیج مهندسین صنعتی می‌تواند کمک‌های زیادی به بخش معدن در استان انجام دهد که کمک به سرمایه‌گذاری در مقیاس‌هایی بزرگ‌تر یکی از این موارد است.

در این نشست مسعود نصوری  با حکم سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر به عنوان مسئول هیات اندیشه ورز سازمان بسیج مهندسین صنعتی این استان منصوب شد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.