برگزاری دوره آموزشی تغذیه نخل خرما در اهواز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: به منظور توسعه کاشت نخل‌های مثمر دوره آموزشی تغذیه نخل خرما در فضای سبز شهری برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید رشید شجاعی نژاد مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: طبق دستور شهردار مبنی بر کاشت نخل‌های مثمر در کلانشهر اهواز و لزوم آموزش مسئولان مربوطه در این خصوص، دوره آموزشی تغذیه نخل خرما در فضای سبز شهری برگزار شد.

او با بیان اینکه این دوره آموزشی با همکاری پژوهشکده خرما و میوه‌های گرمسیری خورستان برگزار شد، افزود: با توجه به تخصصی بودن موضوع نگهداری از درخت نخل و همچنین با عنایت به اینکه این پژوهشکده در کشور به لحاظ تخصصی اول است، واحد آموزش سازمان طی هماهنگی قبلی، برگزاری این دوره را برنامه ریزی کرد.

شجاعی نژاد بیان داشت: عناصر غذایی مورد نیاز نخیلات، نوع و میزان کود‌های مورد نیاز نخیلات، زمان کود دهی نخیلات و روش‌های کوددهی نخیلات از مواردی بودند که به کارشناسان سازمان، مسئولان فضای سبز، مسئولان نواحی و کارشناسان مناطق آموزش داده شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز ادامه داد: این دوره از سوی حجت دیالمی از اعضای هیأت علمی موسسه تحقیقاتی خرما و میوه‌های گرمسیری به مدت دو ساعت، طبق رعایت اصول بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا برگزار شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: کاشت درخت ، نخل خرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.