برخورد قاطع با تصرف عدوانی و تخریب اراضی منابع طبیعی و ملی/احداث ساختمان پاسگاه پلیس راه پاوه

دادستان عمومی و انقلاب روانسر گفت : در راستای برخورد قاطع با تصرف عدوانی و تخریب اراضی منابع طبیعی و ملی، تاکنون ۸۴ پرونده قضایی در این شهرستان برای متصرفان و متخلفان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مسلم الماسی دادستان عمومی و انقلاب روانسر گفت : پرونده‌های تصرف عدوانی و تخریب اراضی منابع طبیعی و ملی در محاکم قضایی شهرستان در حال رسیدگی است و اطیمنان می‌دهیم با متجاوزان و متصرفین به منابع طبیعی و ملی در این شهرستان برخورد قضایی می‌شود.

او گفت : این پرونده‌ها در پلاک‌های روانسر، پشت تنگ چشمه قلی جان، مله ترشکه، شبانکاره، لورابی وهدگه، زیر جوبی، بابا عزیز، چیلانه، بیرداد، غلامعلی بگ، شاهو، مامنان، قلانجه، بنچله، ده لیلی، دولت آباد، صادق آباد، کیلانبر علیا، کانی کبود و تم تم، بانشله و بروداره، باباحیران و ده ساده، ششبید علیا، مسکین آباد سفلی و علیا و بله زین برای افراد سودجو و فرصت طلب تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان روانسر افزود: پلاک‌های روستا‌های بدرآباد، فیروزه، برهان الدین، قوری قلعه، شبانکاره، تپه کوئیک، گمشتر علیا، زرین چقا و حسن آباد نیز بررسی شده و در حال تشکیل پرونده است.

الماسی ضمن قدردانی از کارکنان مجموعه منابع طبیعی شهرستان روانسر، افزود: بررسی تصرف و تخریب سایر پلاک‌های منابع طبیعی شهرستان به صورت ویژه ادامه دارد.

او گفت: به متصرفین و متجاوزین اراضی ملی و منابع طبیعی اخطار و هشدار می‌دهیم نسبت به تحویل اراضی متصرفی به اداره منابع طبیعی شهرستان در اسرع وقت اقدام کنند در غیر این صورت برابر قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان روانسر گفت: در راستای ایجاد و تنظیم هرگونه قرارداد بویژه خرید و فروش اراضی منابع طبیعی یا مستثنیات، مشاوران و بنگاه‌های املاک، سایت‌ها و کانال‌های مجازی خرید و فروش املاک فعال در شهرستان، باید قبل از هرگونه اقدامی ابتدا جهت مشروعیت و قانونی بودن افعال خود از اداره منابع طبیعی شهرستان استعلام و مجوز قانونی لازم را اخذ کنند.

ساختمان پاسگاه پلیس راه پاوه ساخته می شود

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه با اشاره به احداث ساختمان پاسگاه پلیس راه پاوه در ورودی این شهرستان در سه راهی باینگان در زمینی به مساحت ۳۱۴ متر مربع، گفت: برای ساخت ساختمان این پاسگاه ۳۲ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که تاکنون ۱۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

ابراهیم شهریاری افزود: ایجاد پاسگاه پلیس راه پاوه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال ۹۰ است که پس از جانمایی، تایید ناجا و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

او گفت: مجری این پروژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه است.

او با بیان اینکه پیمانکار این پروژه مشخص شده است، گفت: برای ساخت ساختمان این پاسگاه ۳۲ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که تاکنون ۱۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

شهریاری طول راه‌های منطقه اورامانات را یک هزار و ۹۵٨ کیلومتر اعلام کرد و افزود: اکنون پاسگاه پلیس راه روانسر - پاوه در محدوده شهرستان روانسر امورات مربوط به چهار شهرستان منطقه اورامانات را انجام می‌دهد.

او ادامه داد: باتوجه به اینکه ۲۵ درصد راه‌های استان کرمانشاه در منطقه اورامانات قرار دارد، فعالیت یک پاسگاه پلیس راه نمی‌تواند به این منطقه خدمات ارائه دهد.

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه افزود: برای کاهش تصادفات و سهولت در کار مردم ایجاد پاسگاه پلیس راه پاوه با ۶۲۰ کیلومتر راه ارتباطی در دستور کار قرار گرفته است.

تزریق ۹ هزار و ۴۹۴ دُز واکسن کرونا در شهرستان سنقر و کلیایی

رئیس شبکه بهداشت و درمان سنقرو کلیایی گفت: تاکنون در مجموع ۹ هزار و ۴۹۴ دُز واکسن کرونا در شهرستان تزریق شده است.
تاکنون بیش از ۹۴۰۰ دُز واکسن کرونا در سنقر تزریق شده است.

 احسان مهری افزود: تا دیروز ۶ هزار و ۶۲۹ دُز نوبت اول تزریق شده و ۲ هزار و ۸۶۵ نفر هم دُز دوم را دریافت کرده‌اند که تاکنون در مجموع ۹ هزار و ۴۹۴ دُز واکسن در شهرستان تزریق شده است.

او ادامه داد: براساس فراخوان داده شده از سوی مراقبان سلامت امروز هم ۳۰۰ دُز دوم در شهرستان تزریق خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سنقرو کلیایی گفت: با تزریق یک دُز، ایمنی به‌وجود نمی‌آید حتما شهروندان براساس فراخوان داده شده در موعد مقرر برای تزریق به درمانگاه‌ها مراجعه کنند و صرفا به بهانه اینکه در مرحله اول عوارضی همچون تب و بدن درد داشتند، تزریق دُز دوم را به تعویق نیاندازند.

رسیدگی به چهار هزار فقره پرونده در دادسرای قصرشیرین

رئیس دادگستری قصرشیرین گفت: چهار هزار فقره پرونده در یکسال گذشته (تیر ماه ۹۹ تا تیر ماه امسال) در شعب دادسرا و دادگاه این شهرستان با تلاش مجموعه قضات و کارکنان دادگستری رسیدگی شده است.

فریبرز جلیلیان افزود: پرونده‌های بررسی شده نسبت به تعداد ورودی به دستگاه قضایی این شهرستان عملکرد مثبتی داشته است.

او گفت: در این مدت از مجموع یک هزار و ۶۰۰ فقره پرونده در شعب شورای حل اختلاف شهرستان، حدود ۲۵ درصد با تلاش اعضای شورای حل اختلاف منتهی به سازش و مصالحه بین صاحبان دعوا و طرفین منازعه شد.

رئیس دادگستری قصرشیرین ادامه داد: در بخش پرونده‌های قدیمی، ۶۰ درصد این پرونده‌ها در شعب دادگاه و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مختومه شده و احقاق حق صورت گرفته است.

جلیلیان افزود: بیشترین پرونده‌های مطروحه در حوزه قضایی شهرستان در بخش دعاوی حقوقی شامل اختلاف ملکی، اختلافات ثبتی و پرونده‌های مربوط به تقسیم ماترک است البته بخش دعاوی کیفری و جزایی در شهرستان شامل پرونده‌های مربوط به سرقت، تصادف و مواد مخدر است.

او ادامه داد: در شهرستان مرزی قصرشیرین با وجود ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق و اقلیم کردستان با توجه به اقدام‌های پیشگیرانه صورت گرفته در سطح حوزه‌های قضایی، آمار پرونده‌های قاچاق بسیار کم است.

رئیس دادگستری قصرشیرین گفت: امنیت موجود در شهرستان و کاهش جرایم مرهون تعامل مردم، نیرو‌های امنیتی و انتظامی با دستگاه قضایی است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.