رییس جهاد دانشگاهی،برج فناوری کرمانشاه را اولین و پویاترین پارک علم و فناوری در غرب کشور دانست و گفت: هدف اصلی از ساخت این مکان، تکمیل زیست‌بوم فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان کرمانشاه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا طیبی روز دوشنبه در هفتاد و ششمین برنامه افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های کلان ملی و آیین افتتاح برج فناوری کرمانشاه که با حضور رییس‌جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: جهاد دانشگاهی از ابتدای تاسیس یعنی سال ۵۹، توسعه علمی، فناورانه و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان را جز ماموریت‌های اصلی خود دانسته و می‌داند.

وی ایجاد فضای نوآوری، تجاری‌سازی فناورانه و جهت‌دهی به ظرفیت‌های تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در استان کرمانشاه را از وظایف جهاد دانشگاهی دانست و گفت: بر همین اساس جهاد دانشگاهی مجوز تاسیس پارک علم و فناوری را در این استان صادر و این پارک از سال ۸۴ با مراکز رشد فناور و با تکیه بر مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود، فعالیت خود را آغاز کرد.

طیبی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت این برج فناوری توسط جهاد دانشگاهی کرمانشاه در راستای تامین فضای اداری، آزمایشگاهی و نمایشگاهی واحد‌های فناور در سال ۱۳۸۹ در ۱۶ طبقه و ۲۰ هزار متر مربع زیربنا آغاز شده است، توضیح داد: در این برج که توسط جهاددانشگاهی کرمانشاه و با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری کرمانشاه احداث شده است، علاوه بر تامین فضای لازم جهت استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناور، فضای لازم برای حضور شرکت‌های ارایه دهنده خدمات تخصصی، دفاتر انتقال فناوری دانشگاه‌ها، نهاد‌های مالی و سرمایه گذاری، شتاب دهنده‌ها و واحد‌های تحقیق و توسعه صنایع بزرگ نیز فراهم شده است.

رییس جهاد دانشگاهی ادامه داد: اکنون بیش از ۲۵۰ واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه هستند که با بهره برداری از برج فناوری۲۰ هزار متر مربع (سه برابر فضای موجود) به فضا‌های قابل واگذاری به واحد‌های فناور و دانش بنیان افزوده شده و فضای لازم برای استقرار ۱۱۰شرکت فناور جدید فراهم می‌شود.

وی اظهار داشت: در کنار ۱۱۰ شرکت فناور و ایجاد فضا‌های اشتراکی، مراکز نوآوری، شتابدهنده ها، ستاد پارک علم و فناوری، موسسات رشد یافته، واحد‌های فناور در مرحله‌ی پیش رشد و رشد، دفاتر کارگزاری و انتقال فناوری، موسسات مالی و صندوق‌های سرمایه گذار خطرپذیر و موسسات خدمات رسان به واحد‌های مستقر در این برج فناوری که در یکی از بهترین نقاط شهری به جهت دسترسی آسان به مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی ساخته شده مستقر می‌شوند و امید آن می‌رود که از این طریق گامی اساسی در توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری استان کرمانشاه برداشته شود.

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری هم در این مراسم ضمن ابراز خوشنودی از بهره‌برداری این پروژه گفت: افتتاح این برج فناوری را به مردم، دانشمندان، دانش‌پژوهان و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در استان کرمانشاه تبریک می‌گویم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با بیان اینکه برج فناوری و کارخانه نوآوری کرمانشاه توسط جهاددانشگاهی و با همکاری استانداری راه اندازی شده است، گفت: این برج فناوری به نوعی شاخص‌ترین ساختمان شهر است و با توجه به کمبود فضای استارت آپ‌ها در کرمانشاه می‌تواند مکانی برای گسترش فعالیت آن‌ها باشد.

«سورنا ستاری» از برج فناوری کرمانشاه به عنوان مکانی برای کمک به استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و فناور در این استان نام برد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.