فرماندار درگز گفت: آتش‌سوزی در حد فاصل گمرک لطف‌آباد و گمرک ترکمنستان به وقوع پیوست که با اقدام به موقع مهار شد.

گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی فراهی فرماندار درگز گفت: ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح امروز، دوشنبه ۷ خرداد ماه، حد فاصل بین گمرک لطف‌آباد و گمرک ترکمنستان یک فقره آتش‌ سوزی از سمت ترکمنستان به وقوع پیوست که با اقدام به موقع، این آتش ‌سوزی ساعت ۱۳ مهار شده و از پیشرفت آن به سمت گمرک لطف‌آباد جلوگیری شد.

او افزود: این آتش‌سوزی از سمت ترکمنستان شروع شد و با توجه به گرمی هوا و خشکی علف‌ها، آتش به سمت مرزهای ایران پیشروی کرد. 

فرماندار درگز ادامه داد: برای کنترل و مهار آتش‌سوزی آتش‌نشانی درگز، آتش‌نشانی لطف‌آباد و ادوات آتش‌نشانی داخل گمرک همه بسیج شدند و نیروهای مرزبانی نیز در منطقه حضور داشتند و برای جلوگیری از پیشروی آتش زمین را شخم زده و امکانات لازم نیز در منطقه مستقر کردیم.


بیشتر بخوانید


فراهی بیان کرد: خوشبختانه این آتش‌سوزی به موقع مهار شد و هیچ گونه خسارتی نداشت اما در سمت ترکمنستان یک کانتینر حامل گوگرد دچار حریق شد که با هماهنگی‌های انجام‌ شده، نیروهای ما هم برای کمک به آن سوی مرز رفتند و آتش مهار شد. 

او در رابطه با علت این حادثه تصریح کرد: وقوع این آتش‌سوزی به دلیل وقوع حادثه خاصی نبوده و از سمت ترکمنستان آتشی ایجاد شده و چون نتوانستند آتش را مهار کنند، این آتش به سمت علفزارهای حد فاصل گمرک لطف‌آباد و گمرک ترکمنستان پیشروی کرد.

فرماندار درگز با بیان این که هر چه امکانات بیشتر باشد، خسارات احتمالی نیز کمتر خواهد بود، تاکید کرد: بعد از وقوع حادثه آتش‌سوزی اسلام‌قلعه و همچنین حادثه امروز، پیگیر تجهیز بیشتر گمرک و شهرداری لطف‌آباد هستیم و وقوع حوادث این چنینی در مرز ما با افغانستان و ترکمنستان ضرورت تجهیز گذرگاه‌های مرزی، پایانه‌ها و گمرک‌ها را بیشتر نمایان می‌کند.

فراهی اظهار کرد: فراهم کردن تجهیزات ایمنی و اطفای حریق هم برای خود منطقه ضرورت دارد و هم می‌توان در مواقع ضروری از این امکانات برای کمک به کشور مقابل استفاده کرد.

 

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار