روسای جمهور روسیه و چین امروز دوشنبه رسما از تمدید معاهده حسن همجواری بین دو کشور خبر دادند.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ همتای چینی او در ویدئو کنفرانس مشترکی به مناسبت بیستمین سالگرد امضای معاهده حسن همجواری بین دو کشور شرکت کردند. آن‌ها امروز دوشنبه  توافق همکاری چندین ساله بین دو کشور را رسما تمدید کردند.

پوتین در این دیدار گفت: شرایط دشوار ناشی از گسترش ویروس کرونا به ما اجازه نداد این دیدار را حضوری برگزار کنیم. معاهده حسن همجواری بین دو کشور بیانگر صداقت مستحکم ما است. همکاری‌های بین روسیه و چین به سطح بی سابقه‌ای رسیده است. ما طرح‌های مشترک بزرگی در عرصه‌های اقتصاد، صنعت و انرژی داریم. همکاری‌ها خود را در سطح سیاسی و هماهنگی راهبردی توسعه داده ایم.

رئیس جمهور چین نیز در این دیدار تصویری گفت: روابط بین روسیه و چین به عالی‌ترین سطح در سال‌های اخیر رسیده است.

در ماه مارس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود «این همکاری که مشخص کننده روابط چین و روسیه در طول ۲۰ سال گذشته است، ثابت کرد که این معاهده با موفقیت آزمون زمان را پشت سر گذاشته و تعهدات مندرج در آن به درستی در حال انجام است.»

معاهده حسن همجواری چین و روسیه در سال ۲۰۰۱ شامل ۲۵ ماده در حوزه‌های مختلف در روابط بین دو کشور است. در ماه مارس، مسکو و پکن توافق کردند که آن را به طور خودکار برای یک دوره پنج ساله دیگر تمدید کنند.

معاهده حسن همجواری در ژوئیه ۲۰۰۱ توسط ولادیمیر پوتین و جیانگ هوا، رئیس جمهور وقت چین، در مسکو امضا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار