مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده گفت: ارزش ذاتی سهام گشان با توجه به ارزش دارایی های آن بسیار بالاتر از ارزش بازار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید ورودی مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده گفت: امروز ارزش بازار گشان در بازار سرمایه حدود ۲۸۰۰میلیارد تومان است که با توجه به ۲۰۰۰میلیارد تومان سود انباشته در حساب‌های شرکت نمی‌تواند ارزش سایر دارایی‌های شرکت، ۸۰۰میلیارد تومان باشد.

او افزود: شرکت توسعه مالک ۵۲ درصد سهام شرکت ابنیه است که ارزش بازار سهام ‌شرکت ابنیه در حال حاضر بر مبنای نرخ سامانه سناپ حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان و بر اساس نرخ معاملات توافقی حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌شود.

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده ادامه داد: با محاسبه سهم شرکت توسعه از این دارایی ملاحظه می‌شود حداقل ارزش دارایی توسعه در حالت اول ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان و در حالت دوم ۷۸۰۰میلیارد تومان برآورد می‌گردد که با ۸۰۰ میلیارد تومان پیش گفته تعارض دارد.


بیشتر بخوانید



ورودی بیان کرد: با فرض ۷۸۰۰ میلیارد تومان ارزش دارایی‌های شرکت، حداقل ارزش ذاتی سهام گشان حدود ۵۲۵۰ تومان می‌گردد که با ارزش معاملاتی امروز تفاوت قابل توجهی دارد.

او تصریح کرد: علاوه بر ارزش روز سهام ابنیه، یکی دیگر از دارایی‌های بالقوه گشان پروژه عظیم کیش است که اگر بخواهیم منافع حاصل از اجرای پروژه را فقط در بخش اقامتی آن محاسبه کنیم با توجه به میزان ۳۵۰ هزار متر مربع اقامتی مفید و متوسط قیمت فروش آپارتمان در جزیره کیش که حدود ۷۰ میلیون تومان قابل دستیابی است و با برآورد ۱۴ هزار میلیارد تومان هزینه‌های ساخت، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان سود در آینده می‌تواند از این پروژه تحصیل گردد.

 مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده تاکید کرد: سهم گشان از این سود ۵۲ درصد است لذا ملاحظه می‌گردد که سهامداران گشان مالک چه ثروتی هستند و لازم است در زمان معاملات خود در بازار سرمایه به آن توجه کنند.

ورودی در ادامه به افزایش سرمایه گشان اشاره و اظهار کرد: به دلیل محدودیت‌هایی که سازمان حسابرسی در توزیع یا تبدیل به سرمایه بخشی از حقوق مالکانه تلفیقی از جمله صرف سهام خزانه ایجاد نموده بود؛ در سال گذشته موفق به تبدیل سود انباشته شرکت به سرمایه نشدیم و لیکن با توجه به پاسخ پرسش‌های فنی شماره ۱۱۸ سازمان حسابرسی این محدودیت برداشته شده و امکان تبدیل حدود ۷۵۰ میلیارد تومان صرف سهام خزانه که در صورت‌های مالی تلفیقی ملاحظه می‌گردد، فراهم گردیده است.

او افزود: بدیهی است پس از گذراندن مراحل قانونی افزایش سرمایه ۴۰۰درصدی فعلی که هم اکنون منتظر اعلام نظر بازرس قانونی است، تبدیل صرف سهام‌خزانه به سرمایه نیز انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.