عضو هیئت مدیره هلدینگ سرمایه گذاری مس گفت:عملیات اجرایی پروژه فلوتاسیون مس در مجتمع مس خاتون آباد به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید رضا سعیدی عزیزکندی، عضو هیئت مدیره هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه و معاون برنامه ریزی و توسعه مس در تشریح پروژه فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه و خاتون آباد گفت:در فرآیند تولید مس، بعد از مرحله ذوب، سرباره آن حاوی مقداری مس است که در سال‌های گذشته به دلیل نبود تکنولوژی مرتبط، امکان جداسازی مس محتوای سرباره وجود نداشت.

او افزود: اکنون چند سالی که با ایجاد کارخانه‌های فلوتاسیون سرباره، جداسازی و پرعیار سازی کنسانتره مس موجود در سرباره امکان پذیر شده است با توجه به تجربه موفق سالیان گذشته شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه، در طراحی و ساخت کارخانه تغلیظ سرباره کنورتور، پروژه فلوتاسیون سرباره مجتمع مس سرچشمه در حال حاضر به وسیله این هلدینگ، آخرین مراحل آماده سازی برای تامین و نصب تجهیزات را سپری می‌کند.

او تصریح کرد: همچنین شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه عملیات اجرایی پروژه فلوتاسیون مجتمع مس شهربابک در ذوب خاتون آباد را نیز به زودی آغاز خواهد کرد.

حمید رضا سعیدی عزیز کندی گفت: تا کنون سرباره مس به عنوان یک محصول جانبی محسوب می‌شد، اما با هوشمندی شرکت ملی صنایع مس ایران، تصمیم گرفته شد مس محتوای این محصول استخراج شود.

عضو هیئت مدیره هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه در خصوص تاریخ شروع، اتمام و ظرفیت تولید پروژه فلوتاسیون سرباره مس افزود: این پروژه از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و محل اجرای آن مجتمع مس سرچشمه است که ظرفیت ورودی آن ۴۰۰۰ تن سرباره در روز است که در فرآیند فلوتاسیون به محصول نیمه نهایی مس (کنسانتره) تبدیل می‌شود.

او تصریح کرد: پروژه فلوتاسیون سرباره به صورت EPC در پیمان هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه است و بر اساس برنامه‌های زمانبندی تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.

او درادامه گفت: هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه تجربه موفقی در طراحی و ساخت واحد تغلیظ سرباره کنورتور در سال‌های گذشته داشته است و با توجه به توانمندی این هلدینگ در اجرای چنین پروژه‌هایی به صورت پیمان طرح و ساخت و نصب و اجرا همچنین پیشبرد پروژه فلوتاسیون سرباره در مجتمع مس سرچشمه، عملیات ساخت کارخانه فلوتاسیون سرباره مجتمع مس شهربابک به زودی با انجام مقدمات قرارداد و بحث‌های مربوط به تکنولوژی، ساختار و برنامه ریزی، عملیاتی خواهد شد.

سعیدی در خصوص پروژه فلوتاسیون سرباره در ذوب مس خاتون آباد گفت: این پروژه برای ورودی ۲۰۰۰ تن سرباره در روز برنامه ریزی شده و با توجه به گفتگو‌های مقدماتی باکارفرما (شرکت ملی صنایع مس ایران) قرار بر این است که ظرف ۲۴ ماه از زمان آغاز پروژه، به بهره برداری برسد.

عضو هیئت مدیره و معاون برنامه ریزی و توسعه هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه، در خصوص ثبات نداشتن بازار ارز طی سالیان اخیر و ریسک بالای اجرای برخی از پروژه‌های صنعتی و معدنی و سیاست هلدینگ سرمایه گذاری برای کنترل این ریسک و جلوگیری از زیانده شدن پروژه‌ها گفت: در دو الی سه سال گذشته، اِلمان‌های اقتصادی با سرعت خیلی زیادی تغییر کردند به همین علت در عقد قرارداد با کارفرما باید از پتانسیل‌های قانونی همانند تعدیل استفاده کرد تا از زیانده شدن پروژه ها جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار