علائی مقدم گفت: قبل از انقلاب، شاخص بهداشت عشایر زیر ۱۰ درصد بود اما با تلاش‌های انجام شده الان به ۵۳ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شاهپور علائی‌مقدم معاون وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست سازمان امور عشایر در آیین اعزام خانه بهداشت سیار عشایر به سراسر کشور اظهار کرد: جامعه عشایر با جمعیت کمی که دارد، دارای اثربخشی بالا در توسعه و پایداری جامعه است. 

سرپرست سازمان امور عشایر افزود: طبق آخرین آمار ۸۴ میلیون هکتار مرتع داریم که ۳۴ میلیون هکتار آن به دست خانواده‌های سخت کوش عشایر است که نیاز‌های اساسی ما را تامین می‌کنند.

علائی مقدم افزود: عشایر به عنوان یک زیست شناس کهن بر اساس استراتژی اقلیم، کوچ می‌کنند و به عنوان یک محقق بومی به دنبال آب هستند. آنها نماد اقتصاد مقاومتی هستند که با کم‌ترین مزاحمت برای حاکمیت، بیشترین فایده را برای همه دارند؛ همچنین با مقررات عرفی خود از کیان این نظام به شکل غیر مستقیم دفاع می‌کنند.

او بیان کرد: بیش از ۱۵ شاخص را در حوزه عشایر پیش می‌بریم تا باعث رشد کلی کیفیت زیست آن‌ها شود. قبل از انقلاب، شاخص بهداشت عشایر زیر ۱۰ درصد بود اما بعد از انقلاب این عدد به ۳۳ درصد رسید و با تلاش‌های انجام شده الان به ۵۳ درصد رسیده است.

علائی مقدم گفت: اگر سلامت نباشد اشتغال و امنیت و تولید هم نخواهد بود، در واقع به شکل غیر مستقیم عشایر به سلامت جامعه کمک می‌کنند. ما بیش از ۳۰ جلسه برای ارتقاع شاخص سلامت عشایر برگزار کردیم و تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت و بخش سازمان عشایر صورت گرفت که اگر تعداد کانکس‌ها بیش از ۶۰۰ شود به شاخص ۹۰ درصد خواهیم رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار