امیرخانی گفت: برای خودرو‌های امدادونجات مستقر در پایگاه‌های بین شهری جمعیت هلال احمر استان، ردیاب نصب می‌شود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمد امیرخانی، معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان، از نصب جی‎پی‎اس بر روی خودرو‌های امدادی این جمعیت خبر داد و گفت: این اقدام در راستای بهینه‎سازی تجهیزات لجستیک و پشتیبانی امداد و نجات جمعیت بر روی ۴۴ دستگاه خودرو انجام شد.

او بیان کرد: خودرو‌های امداد شامل آمبولانس، خودرونجات، خودرو‌های عملیاتی کمک‌دار است که به دستگاه جی‌‎پی‎اس مجهز شدند.

امیرخانی به مزایای نصب دستگاه ردیاب اشاره کرد و گفت: با نصب این دستگاه می‎توان همه تحرکات خودرو را از طریق اینترنت مشاهده کرد و اطلاعات کاملی از وضعیت خودرو به صورت آنلاین داشت و این دستگاه به وسیله ماهواره GPS و از طریق GPRS اطلاعات و مشخصات دقیق مکان خودرو را نمایش می‎دهد.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان، افزود: رویت خودرو‌ها و تیم‎های عملیاتی در مناطق حادثه دیده و اعلام مختصات جغرافیایی برای نیرو‌ها و همین طور برای اعزام بالگرد و نیرو‌های پشتیبانی از مزایای دستگاه ردیاب است.

او عنوان کرد: این دستگاه قابلیت ذخیره‎سازی عملکرد یک ساله خودرو‌ها به صورت آنلاین و آفلاین، همچنین نمایش آنلاین مواضع خودرو در هر زمان و هر مکان با استفاده از اینترنت، محاسبه دقیق مسافت طی شده و سرعت خودرو و مقایسه دقیق با کیلومترسنج، هوشمند در برابر تغییر جهت خودرو، ارسال پیام اضطراری یا زنگ تلفن خاص با فشار دادن کلید اضطراری را دارد.

امیرخانی ضمن تاکید بر نگهداری و صیانت از این سیستم در ماموریت‌های امدادونجات تصریح کرد: هزینه نصب این نرم افزار ۵۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از محل درآمد‌های داخلی استان تامین شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.