استاندار فارس پوشش ارتباطات در این استان را مطلوب دانست و گفت: براساس آمار ارائه شده بالغ بر ٩٩ درصد، دسترسی به خدمات ارتباطی و ٩٠ درصد از جمعیت فارس دسترسی به اینترنت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در آیین افتتاح تعدادی از پروژه‌های ارتباطی فارس که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه ۴۳ هزار نفر از جمعیت روستایی این استان هنوز با مشکلات مختلف ارتباطی مواجه هستند،گفت: با مساعدت وزارت ارتباطات مشکلات روستانشینان به زودی مرتفع شود.

استاندار فارس گفت: ارتباطات و فناوری، صنعتی خلاق است که شکوفایی آن در آینده بیشتر آشکار می‌شود.

او همچنین با بیان اینکه آی تی از بخش‌های پیشرو و غالب اقتصادی در دنیا و ثروت آفرینی در این حوزه بیش از سایز حوزه‌هاست، افزود: با تحولی که در حوزه اطلاعات و فناوری رخ داده در ایران هم می‌توان رخ دهد.

استاندار فارس ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده در ایران می‌توان گفت در آینده‌ای نه چندان دور هر خانه می‌تواند یک کارخانه تولید ثروت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد.

رحیمی اظهار کرد: اگر آهنگ ایجاد زیرساخت در استان فارس طی سالیان گذشته نیز در جریان بود، فارس می‌توانست یکی از پیشرفته‌ترین استان‌های کشور باشد؛ امید است در آینده نیز سرعت ایجاد زیرساخت‌ها در فارس همین گونه ادامه یابد.

او پوشش ارتباطات در فارس را مطلوب دانست و گفت: ساکنان اقصی نقاط این استان دارای پوشش خوب اینترنت و دسترسی به خدمات ارتباطی هستند به طوریکه براساس آمار ارائه شده بالغ بر ٩٩ درصد، دسترسی به خدمات ارتباطی و ٩٠ درصد دسترسی به اینترنت دارند.

محمود رضایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این مراسم نیز با بیان اینکه فارس رشد مناسبی طی سال‌های اخیر در حوزه ارتباطاتی داشته است، گفت: در دولت دوازدهم پروژه‌های متعددی به صورت ویدئو کنفرانس در روستا‌های استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهرداد سهرابی، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات فارس نیز بیان کرد: بالغ بر ٩٩ درصد از روستا‌های استان دسترسی به مکالمات دارند و همچنین ٩٠ درصد از روستا‌های بالای ٢٠ خانوار دارای اینترنت هستند.

او اضافه کرد: طی یکسال گذشته بالغ بر ۴١٨ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه فناوری جذب و اجرایی شده و در حوزه پوشش جاده‌ای نیز طی یک سال اخیر ١٠ سایت با تحت پوشش قرار دادن ١٠٩ کیلومتر از جاده‌های استان تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

سهرابی در خصوص حوزه شهری نیز تاکید کرد: ١٠٠ سایت در ١٩ شهر نیز طی یک سال اخیر به پوشش‌های شهری اضافه شده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات استان فارس ادامه داد: در مجموع یک میلیون و ٣۵۴ هزار نفر در روستا‌های بالای ٢٠ هزار نفر در فارس به خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات دسترسی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.