فنی و حرفه‌ای مازندران دپارتمان مشاغل خانگی را با اعتبار ۴۵ میلیارد ریالی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: دپارتمان مشاغل خانگی با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال جهت احداث بنا و تهیه لوازم و تجهیزات پشتیبانی در استان ایجاد خواهد شد.

او افزود: برخی عنوان‌های حرفه‌های این دپارتمان شامل صنایع غذایی، صنایع دستی، کشاورزی، هنر‌های تجسمی و هنر‌های تزئینی است.

درویشی در تشریح مشاغل خانگی گفت: مشاغل خانگی فرصتی برای استفاده از ظرفیت تک تک اعضای خانوار به منظور کمک به تأمین معیشت، افزایش درآمد، رفع نیاز‌های بنگاه‌های اقتصادی بزرگتر و بهره وری بیشتر از امکانات و ظرفیت منازل مسکونی است.

او افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سبب انعطاف پذیری نشأت گرفته از خصیصه‌های بازار کار و اوضاع اقتصادی کشور و همچنین به دلیل آموزش و ایجاد مهارت‌های لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش به سزایی در اشتغال دارد.

درویشی با بیان اینکه با وجود داشتن مهارت و تخصص، برخی افراد امکان فعالیت در بیرون از منزل را ندارند، گفت: یکی از بهترین روش‌ها برای انجام فعالیت شغلی برای این افراد، کسب درآمد در منزل است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت از مشاغل خانگی لیستی از این مشاغل را ارائه داده که این فعالیت‌ها شامل انواع مشاغل تولیدی و کسب و کار اینترنتی است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار