یاوری گفت: ترویج خلاقیت محوری و کارِ گروهی باید به عنوان یک اصل مهم در آموزش دانش‌آموزان دنبال شود.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی فردوسی اظهار کرد: گزینش اصولی دانش آموزان دارای استعداد‌های برتر و تربیت فراگیر دانش آموزان بر اساس سند تحول بنیادین باید به عنوان یک برنامه عملکردی در دستور کار مجموعه سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان کشور قرار گیرد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان کشور افزود: اگر سمپاد قرار است کاری برای پرورش دانش‌آموزان انجام دهد این کار باید آموزش برخاستن پس از افتادن باشد، هرچند که این برخاستن باسختی و رنج همراه باشد. تسلیم نشدن و درس گرفتن از شکست و فراموش کردن آن، شخصیت دانش‌آموزان را شکل می‌دهد و راه جدیدی پیش روی آن‌ها باز می‌کند.

او ادامه داد: ریشه‌های ما در این خاک فرو رفته و از آن تغذیه می‌کند و امکانات لازم را برای رشد و بالندگی و پیشرفت در حوزه‌های مختلف فراهم می‌کند. ایران یکی از نمایندگان اصیل فرهنگ‎، تمدن و نوع نگاه به دنیاست و عمیق‌ترین ویژگی‌های انسانی از دیرباز در مردم ایران تجلی یافته است. هنرمندان، نویسندگان، اُدبا و شاعران، نمایندگان عمیق‌ترین و ارزشمندترین نگاه‌های انسانی به جهان هستند.

یاوری با اشاره به ویژگی‌های فرهنگ ایرانی اسلامی بیان کرد: احترام آگاهانه، متعهدانه و شورمندانه به اهل بیت مسئله‌ای است که هیچ ملت و قومی به پای ایرانیان در آن نخواهد رسید. خردورزی همراه با عملگرایی از ویژگی‌های بسیار ارزشمند ایرانیان است که در طول تاریخ ما را به افتخارات بسیار زیادی در خدمت به بشر رسانده است. علم‌آموزی و ارزش‌گذاری عمیق به علم نافع، ویژگی دیگری است که در مردم ایران به وفور پیدا می‌شود. مردان و زنان این خطه، سمبل‌ها و نماد‌های تلاش و اراده هستند. ارادت و تعهد ویژه به حقیقت از ویژگی‌هایی است که در شاهنامه فردوسی روایت شده است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان اضافه کرد: فهم عمیق مردم در طول تاریخ باعث شده که همیشه این ملت به دنبال راستی و حقیقت باشند و وقتی حقیقت را پیدا می‌کردند، مخلصانه در مسیر آن حرکت می‌کردند. معماری، خوشنویسی، هنر‌های تجسمی، شعر و ادبیات، دانش مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و به ویژه حکمت و عرفان، گنجینه بسیار گران‌بهایی از ثمرات ویژگی‌های ارزشمند مردم ایران است و ما باید این ویژگی‌ها را در خود و فرزندانمان به عنوان یک موهبت و مسئولیت تلقی کنیم.

یاوری گفت: این احساس که به خاطر ایرانی بودنمان میراث‌دار یک فرهنگ ارزشمند و یک نگاه بسیار پرشکوه به جهان و خالق جهان هستیم، باید در همه ما نهادینه شود؛ بنابراین موظفیم در جهت غنا و تکمیل این حرکت ارزشمند فرهنگی و تمدنی، همه تلاش خود را به کار گیریم. ایرانیان تقدیر ارزشمندی دارند. البته در کنار سایر اقوام جهان که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند در یک داد و دهش فرهنگی و رساندن بشر به حقیقت مطلق، نقش بسیار مهم و کلیدی دارند.

رئیس سمپاد کشور با اشاره به کارکرد برگزاری جشنواره فرودسی، توضیح داد: «جشنواره ملی فردوسی» به عنوان یک بخش کوچک از این حرکت پرشتاب، تعبیر و تفسیر می‌شود و به اندازه تمدن باشکوه ایرانی خوب، ارزشمند و تأثیرگذار است. هر چند بخش کوچکی است، اما آینده درخشانی را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار